טקס מצטייני הנשיא, בו קיבלו 120 חיילים אות הצטיינות, התקיים הבוקר (חמישי) במדשאת בית הנשיא בירושלים. 



באירוע השתתפו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון. 



הרמטכ"ל, שהגיע לראשונה לטקס מסוג זה, נשא דברים ואמר: "אני ניצב כאן היום ליום העצמאות ה-67 למדינה. 120 סיפורים של החיילים המצטיינים מרכיבים יחד את סיפורו של עם ישראל. אלו סיפורים על נחישות, התמדה ואמונה גדולה בצדקת הדרך".



אייזנקוט התייחס לחלל צה"ל שלא נקבע מקום קבורתו, אורון שאול, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בקיץ האחרון: "לא ניתן לשכוח את אורון, עמד כאן ביום עצמאות בשנה הקודמת כמצטיין נשיא. זו תזכורת כואבת. נעשה הכל כדי להביא לקבר בישראל".



הרמטכ"ל הוסיף: "אנו נמשיך לעמוד איתנים על המשמר. אם אויבינו יבקשו לערער את בטחוננו- הם ייתקלו בצבא מוכן ודרוך".


אורון שאול ז"ל. צילום: דובר צה"ל

הטקס נפתח במטס כבוד מיוחד של מבנה מסוקי קרב של חיל-האוויר, כהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא, אשר נבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בתום המטס יסקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורות מסדר החיילים המצטיינים.

גיבורים ישראלים שנבחרו ע"י נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לקחו חלק במשדר והשתתפו בטקס. אייזנקוט בחר באורן בליצבלאו, שנפצע ב-18 בינואר 2005 במתקפה של מחבל מתאבד ברצועת עזה ואיבד את ראייתו.

כשנה לאחר הפציעה הוא החל לרכוב על אופני טנדם והחל לעסוק בפאראטריאתלון פאראטריאתלון. עשור מאז פציעתו הקשה הוא לא חדל לקטוף תארים והישגים בענף ספורט זה בזכות כוח הרצון המופלא שלו. "בעיני הוא איש מופת שמייצג אלפי אנשי מופת נוספים", סיפר אייזנקוט.