לפי דיווחים של רשת אל ג'זירה, ישראל תקפה הלילה (שני) משגרי טילים בסוריה.



מקורות אמרו כי ישנם הרוגים ופצועים באזורי התקיפה, אל קלמון ורמת הגולן בסוריה, סמוך לגבול לבנון, וכי הם מאמינים שמטוסים ישראליים אחראים לתקיפה. חשוב לציין כי אין מקורות אחרים שאישרו דיווח זה.



התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי מגיעה שעות לאחר סיכול הפיגוע בגבול סוריה, בו חוסלו שלושה מחבלים בעת שהניחו מטען מזרחית לגבול הבינלאומי סמוך למג'דל שמס, ליד החרמון.



תצפית של איסוף קרבי זיהתה ארבעה מחבלים ובמשך מספר דקות הם נראו מניחים מטען באופן ברור. כלי טיס הוזנק למקום וחיסל אותם, הרביעי ככל הנראה גם נהרג אולם גופתו טרם אותרה.



האירוע התרחש בשטח ישראל, ליד הגדר, ובצה"ל לא יודעים כרגע לומר מהיכן יצאה החוליה ולמי היא שייכת. בצה"ל הודיעו כי הם לא משנים את הערכת המצב וממשיכים בפעילות שגרתית בגזרה. גורם בכיר בצה"ל הבהיר כי המטען לא הופעל והחוליה לא הצליחה לסיים את הכנת התשתית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח לאחר מכן את פעולת צה"ל ומסר כי "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחנו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה"ל שהביאה לפעולה מהירה ומדויקת".
 
ח"כ מירי רגב אמרה בעקבות סיכול הפיגוע: "אני מציעה לחיזבאללה שלא למתוח את החבל ולא לבדוק את הערנות שלנו. כל הכבוד לחיילי צהל אשר זיהו את חוליית המחבלים שהניחה מטען סמוך לגדר הביטחון בצפון רמת הגולן ולחיל האוויר שפעל באופן מדויק וחיסל את החוליה ובכך מנעו אסון כבד".
 

לפני יומיים נשמע דיווח נוסף לפיו ישראל תקפה בסיסי טילים ארוכי טווח בסוריה, גם הוא של רשת אל ג'זירה. לפי דיווח זה, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מספר יעדים של בסיסי חטיבות של המשטר של אסד, בסיסים המאוישים גם על ידי ארגון חיזבאללה, באזור אל קלמון הסמוך דמשק ולגבול בין סוריה ללבנון.