המשלחת הצבאית בנפאל החלה הבוקר (רביעי) לקלוט פצועים.



במקביל נעשים מאמצים לחלץ פצועים מהריסות ולסרוק את האזור המוכה אסון בחיפושים אחר ישראלים נוספים. למחנה של משלחת צה"ל הגיעו 27 ישראלים מלאנג טאנג. שבעה מתוכם מקבלים טיפול כללי בבית החולים הצה"לי.



מפקד המשלחת, אל"מ יורם לרדו, סיפר מקטמנדו על תמונת המצב: "להבנתי, פרט לבודדים ספורים שיצאו לטרקים במזרח האוורסט, יצרנו קשר עם כולם".



 אל"מ לרדו הסביר כי בשעות הקרובות יסופק להם מסוק של הצבא הנפאלי ואיתו הם צפויים לצאת לסריקות נוספות: "מאמץ החילוץ מנוהל כמו מבצע צבאי מסודר, יש פה בערך 30 ישראלים. כמו כן, אני מכיר מספר קטן של ישראלים פצועים אבל יודע שהם בטיפול". 




המשלחת בנפאל, הקמת בית חולים שדה. צילום: דובר צה"ל 


מפקד המשלחת הוסיף: "אנו יודעים על ישראלי פצוע רגל ואחד עם היפותרמיה אבל לבית החולים לא הגיע אף ישראלי. עד לשעות אחר הצהריים נכנסו לבית החולים שלנו 60 מטופלים וכבר בוצעו ארבעה ניתוחים מורכבים מאוד שכללו קטיעות איברים. שלושה אנשים בטיפול נמרץ ולידה קיסרית מתקרבת. כל חצי שעה נוחת כאן מסוק ומוריד עוד אחד שהוא אתגר רפואי בפני עצמו. בית החולים מתפקד באופן מלא, אנשי מילואים ברמה הכי גבוהה שיש".



בבית החולים מקווים לשחרר את הפצועים אחרי מספר שעות או ימים בודדים כדי לפנות מקום לפצועים נוספים, בשל ההבנה של לרדו כי "ככל שהזמן חולף הסיכוי להציל חיים הולך ופוחת".



לשאלה האם המשלחת הצליחה לחלץ מישהו ענה לרדו: "לצערי לא. מי שמנהל את מאמצי החילוץ זה הצבא הנפאלי. הוא מבקש מאיתנו אתרים לחלץ מהם, לנו יש אמצעי איתור, היינו בשישה אתרים שהם אתרי קריסה משמעותיים במרחב מסביב לעיר ובעיר עצמה. לצערי לא מצאנו חיים".