כתב האישום שהוגש הבוקר נגד פאדי סלאח לבית המשפט המחוזי בירושלים חושף את המניע לפיגוע שביצע לפני כחודש נגד כוחות הביטחון. סלאח, בן 31 ממחנה הפליטים שועפט, עובד כנהג הסעות החליט בבוקר ה-25 באפריל לבצע פיגוע דריסה באמצעות הרכב בו נהג להסיע ישראלים בירושלים והסביבה.



סלאח טען בחקירתו בשב"כ כי לאחר שראה את האירועים במסגד "אל-אקצא", ומתוך תסכול לדבריו  על היחס הוהתנהלות של חיילי צה"ל במחסומים, גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע קטלני.



הפיגוע עצמו התרחש בשעות הערב, לאחר שסלאח הבחין בתשעה שוטרי יס"מ ומג"ב עומדים על המדרכה בשכונת א-טור בירושלים. סלאח עצר את רכבו בצד הדרך, הסיר את לוחיות הזיהוי מרכבו על מנת להקשות על זיהויו, לחץ על דוושת הגז, עלה על המדרכה עליה עמדו השוטרים ופגע בהם בכוונה לגרום למותם תוך שהוא צועק "אללה אכבר". כתוצאה מכך נגרמו חבלות, שפשופים וכאבים לארבעה שוטרים אשר פונו לקבלת טיפול בבית חולים.



"במעשיו אלה ניסה הנאשם שלא כדין לגרום למותם של תשעה שוטרים וכן עשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי בדרך של העלמת ראיות" נמסר מפרקליטת מחוז ירושלים.

גורם במערכת הביטחון אומר הבוקר כי "כבר מהמעצר היה ברור שמדובר במפגע על רקע לאומני ולא בתאונת דרכים". הגורם הוסיף כי מדובר במפגע שלא השתייך לשום ארגון אלה מוגדר כמפגע בודד.