רקטה נורתה הערב (שלישי) מרצועת עזה לכיוון ישראל ונפלה סמוך לגן יבנה. הרקטה נפלה שטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זהו הירי הראשון לעבר ישראל אחרי כחודש.



בעקבות הירי נשמעו אזעקות באשדוד ובאזור חבל לכיש. בניגוד לדיווח המוקדם על מספר רקטות שנורו, מצה"ל נמסר כי ככל הנראה היו ארבעה איכוני שווא. עד כה דווח על נפגעת חרדה אחת - נערה בת 15 מאשדוד שהגיעה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון. לא דווח על נזק לרכוש. פיקוד העורף לא נתן הנחיות מיוחדות לתושבים.



מאז מבצע צוק איתן לא שוגרו רקטות ויתכן כי מדובר ברקטה ארוכת טווח. עד היום כל הרקטות ששוגרו מאז הקיץ האחרון נפלו ביישובים צמודי גדר. 



בצה"ל מעריכים כי החמאס לא עומד מאחורי הירי אלה ארגונים סוררים, אולם רואים בארגון אחראי על כל ירי לעבר ישראל. במערכת הביטחון עדיין מאמינים כי החמאס לא מעוניין בהסלמה לאור המצב הקשה בו שרויה הרצועה ולאור העובדה כי בחודשים האחרונים ישנה עלייה משמעותית בקצב הכנסת הסחורות לטובת שיקום הרצועה.



גורם במערכת הביטחון מציין כי לאחרונה מדובר בקצב של כ-600 משאיות שנכנסות על בסיס יום יומי לתוך הרצועה. רק הבוקר נפתח לראשונה מעבר רפיח מאז חודש מארס והערכה היא כי חמאס לא יסתכן בכך שישראל תנקוט במהלכי הענשה כתוצאה מירי כזה או אחר.



גורמים פלסטינים העריכו, כי הארגון הסלאפי המקורב למדינה האסלאמית, דאעש, הוא שעומד מאחורי ירי הטיל לעבר אזור גן יבנה הלילה.



על פי ההערכה, ירי הטיל נועד לנקום בחמאס, על רקע גל המעצרים שביצע בקרב אנשי הארגון הקיצוני, שכללו גם הריסת המסגד של אנשי הארגון.



במקביל הכחישו גורמים בכירים בג׳יהאד האסלאמי את הדיווחים, שהוא עומד מאחורי שיגור הטיל. נאפז עזאם, בכיר הג׳יהאד בעזה, הדגיש כי ״אין לנו קשר לשיגור הטיל״.



עם זאת, במנגנוני הביטחון ברצועה לא לוקחים סיכונים, וכבר פינו את המפקדות והמוצבים שלהם, מאחר והם מופים שחיל האוויר יגיב הלילה על שיגור הטיל.



הפלסטינים מעריכים, כי מדובר בנקמה של הסלאפים תומכי דאעש בחמאס לאור המעצרים האחרונים, אולם עד כה אף ארגון לא לקח אחריות. נאפז עזאם, בכיר הג׳יהאד האסלאמי, הכחיש כל קשר לירי.



בחודשים האחרונים חמאס מתאמן על שיגורים לעבר הים וביום העצמאות אף היה ניסיון שיגור לעבר ישראל.