אגאווי טספה וחברו צ׳אלאצ׳ו מקונן, שני לוחמים בצה״ל שזכו לצל״ש במבצע צוק איתן ולהערכה רבה ממפקדיהם, ממשיכים במאבקם להעלאת בני משפחותיהם לארץ כפי שהובטח להם לאחר שזכו בתעודות הערכה ובצל״ש מטעם שר הפנים הקודם, גלעד ארדן.
״משרד הפנים הודיע לנו שהעלייה של בני המשפחה אושרה וכעת זה בידיים של משרד הקליטה״, סיפר טספה, ״האישור של המשרד מאפשר לאחותי, ליתר בני משפחתי ולאח של מקונן לחיות בארץ, אבל עם אשרת שהייה של תיירים, מה שאומר שהם ייתקעו עמוק בתוך הבוץ הביורוקרטי".
"זה בעייתי", הוסיף טספה, "אני על דבר כזה בכלל לא שמעתי. ביום שישי שלחו ממשרד הפנים את ההודעה לסוכנות היהודית, לנציג שמטפל בעניין באתיופיה, רק שהנציג נמצא בכלל בארץ ולא מצליחים להשיגו. אני לא יודע אם זו רשלנות או אבסורד אחד גדול".

שני הלוחמים צפויים להגיע היום בשעה 8:30 בבוקר למשרד הקליטה בפתח תקווה ולקיים מולו הפגנת מחאה נגד הביורוקרטיה המעכבת את הבאת בני המשפחות לארץ. עו"ד אייל פלטק, אחד ממארגני ההפגנה שמייצג את השניים, אמר אמש: "להבנתי, נציג הסוכנות באתיופיה סיים את השליחות שלו שם ולכן אין מי שיטפל שם בעניין. בעצם כל הסיפור נמצא בידיים של משרד הקליטה. הם צריכים לאשר את סל הקליטה ולהעלות אותם לארץ".
לדבריו, כל מי מי שהוא משוחח איתו במשרד הקליטה לא יודע לענות על השאלות. "אם יעלו אותם במצב הנוכחי הם יהיו פה כמו פליטים, הם לא יוכלו ללמוד את השפה ללא מרכז קליטה, ללא כלום. אין את המטרייה שמשרד הקליטה מעניק״. עו"ד פלטק מקווה שלא רק יוצאי אתיופיה יגיעו הבוקר לתמוך בהפגנת המחאה, אלא גם צברים. "אנחנו נלך למשרד הקליטה, ואם ישלחו אותנו למשרד הפנים נחצה את הכביש ונלך אליהם וכך הלאה. או שנקבל תשובות או שנישבר מהחום", סיכם עו"ד פלטק.

ממשרד העלייה והקליטה נמסר בשבוע שעבר: "המשרד מוסמך ליתן זכויות עולים רק למי שקיבל מרשות האוכלוסין וההגירה מעמד של עולה לפי חוק השבות, התש"י־1950. בנוגע לבאים מאתיופיה -גם למי שקיבל מרשות האוכלוסין וההגירה אשרת כניסה בהיותו נמנה עם הזכאים על פי החלטות ממשלה שקבעו מי הם הזכאים לסיוע כעולים (לאמור: הפלשמורה)".