שגריר ישראל לאו"ם רון פרושאור נאם בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט והציג את תמונת המצב בגבול ישראל-סוריה, תוך שהוא מסביר את המשמעות של כוחות השלום מטעם האו"ם באזור: "כרגע, כל כוחות השלום בגבול עם סוריה יושבים בטבריה, אוכלים במסעדות מדהימות ועוזרים לכלכלת ישראל, רק 66 מהם על החרמון וכל השאר בישראל כותבים דו"חות על מה שקורה בסוריה מבלי להיות שם. למה? כי ג'בהת אל נוסרה הם על הקו בין ישראל וסוריה, זה לכל אלו המדברים על כוחות שומרי שלום כפתרון. על ישראל תמיד לסמוך על עצמה ובידי עצמה ואנחנו עושים זאת במשך שנים".

"כחלק מה'תאמינו או לא' - מאז 1973 יש כוח של אונדו"ף בין ישראל וסוריה, היו שם במשך 40 שנה. עכשיו יש שם יריות אז הכוח מאוסטריה אמר 'עלינו לחזור לוינה לשתות מלאנז'', אמרנו - בסדר, תחכו כמה שבועות והם אמרו - לא לא אנחנו צריכים ללכת עכשיו ולכן הובא כוח מפיג'י". 

"תאמינו או לא, בדיון באו"ם לגינוי יחס גרוע כלפי נשים, היו מאוחדות 193 מדינות נגד מדינה אחת. לא איראן ולא אפגניסטן ביחס לנשים - אלא את ישראל צריך לגנות. אמרתי לנציג הבריטי למה אתם נמנעים בעניין הזה? בריטניה, צרפת ואחרות נמנעות. למה? אין תשובה אמיתית. זה משהו שקורה כל יום ואני אומר לכם כי בזמן שאנחנו מדברים על ה-BDSהאו"ם תחת מתקפה נמשכת של ארגוני הטרור הנוכחיים".

"ההתנגדות לישראל היא בלי שום קשר למה שעשינו או לא עשינו. יש דרישה לדה-לגיטימציה של ישראל כל יום, והרעיון הוא לספר לעולם שישראל היא מדינה מדהימה ועלינו לעשות זאת כל יום. וכל אחד מאיתנו הוא בחזית הקרב. כי ישראל כל יום צריכה להתמודד עם תופעות שמדינות דמוקרטיות עדיין לא התמודדו איתן מעולם", סיפר השגריר.

"כשישראל החמירה את האבטחה בנמל התעופה שלה כולם אמרו: 'אוי וויי', מה עם הפרטיות? היום, אני לא צריך לספר לכם מה קורה בכל שדה תעופה בעולם... למה? כי דמוקרטיות צריכות כל הזמן למצוא דרכים להגן על עצמן. וזה לא משנה איפה אתה עומד פוליטית, אתה יכול להיות מהשמאל מהימין מהמרכז. מה שקורה לישראל באו"ם הוא טרור פוליטי בידי הרשות הפלסטינית וארגונים נוספים".

"בקו החזית מול האו"ם, ארה"ב עומדת כל יום עם ישראל בארגון הזה. כל יום וזה חשוב שתדעו כי הקשר הזה הוא אסטרטגי לישראל, שום דבר לא יכול להחליף זאת ואני רוצה להדגיש את זה היום, סמנתה פאוור השגרירה עומדת לצדו כל יום. בלי ארה"ב היינו בצרה צרורה", הודה פרושאור.

פרושאור הציג גם צד חיובי לנעשה בתוך האומות המאוחדות ואמר כי "מה שקורה היום באו"ם הוא חשוב מאד, כי אנחנו רואים לפנינו הוא שינוי מוחלט בעולם הערבי. לוב נעלמה, עיראק נעלמה, תימן נעלמה, סוריה בדרך להיעלם. חמאס וחיזבאללה לוקחים כבנות ערובה מדינות שונות. הסעודים ומדינות המפרץ לפתע מרגישות בגלל איראן שהחבל מתדהק סביב צווארם והם מוכנים לעשות איתנו דברים שלא היו מוכנים לעשות בעבר. עלינו להסתכל על ההזדמנויות שהן שם. לא כי אכפת להם מהישרדותנו, כי אכפת להם מהישרדותם".

"לפתע אנחנו רואים שינוי בקואליציות בעולם הערבי. השגריר הסעודי מצביע לעבר השגריר האיראני ואומר לו - 'אתה ניסית להתנקש בנציג שלנו', הסעודי רודף אחרי הסורי.הנציג הסורי מצטיין בשקרים, אני חושב שהוא משקר גם כשהוא נוחר. השגריר הכוויתי אומר שהוא מצביע נגד סוריה, ואני אומר - המשיכו רבותיי, המשיכו..."

"השינויים בעולם הערבי, עלינו לנצל אותם כי יש שיתופי פעולה הרבה יותר ממה שראינו. הסעודים ומדינות המפרץ יחד עם ישראל בשורה אחת - זה מכריע וחשוב. לכמה אנשים, מדינת היהודים זוהי מדינה אחת יותר מדי. בקו החזית החדש הזה, עלינו לעמוד יחד כי מה שאנחנו נלחמים היום הוא על הלגיטימציה שלנו במשפחת האומות כל יום. אני יכול לומר לכם שאני עובר במסדרונות האו"ם כל יום, גבוה וגאה כי אני יודע מה אני מייצג ואת מי אני מייצג", סיכם פרושאור והתקבל במחיאות כפיים מהקהל שנעמד על רגליו.