הקריאות בקהילה הדרוזית להתגייס להצלת הדרוזים בסוריה מטבח המוני לא נופלות על אוזניים ערלות, אולם נראה כי צה"ל ימשיך במדיניות שהוא נוקט. מאז החלה המלחמה בסוריה - לא להתערב.

בשבוע שעבר הגיעו פניות מישראל לרמטכ"ל ארה"ב מרטין דמפסי בבקשה שהאמריקאים יתערבו למען הדרוזים ברמת הגולן הסורי, אולם לא ברור מה יחליט הבית הלבן לעשות ונראה שגם אם יתערב, הדבר ייעשה בפרופיל נמוך. בקהילה הדרוזית בישראל יש שכבר מכנים זאת "התעלמות העולם מהשואה הדרוזית" וחוששים לגורלם של מאות אלפים. הדרוזים מאיימים שאם ישראל לא תפעל למען אחיהם בסוריה ואכן יתרחש טבח המוני, תתפרק הברית בין ישראל לדרוזים.
כמיליון וחצי דרוזים בעולם חיים כיום, 700 אלף אלף מתוכם בסוריה, ורובם היו נאמנים לאסד האב ולאסד הבן. חלק מהדרוזים בישראל מגנים את התמיכה הזאת וחלק רואים בהם אחים בדם. לאחרונה השתנה המצב כיוון שסוריה כמדינה כבר לא קיימת בפועל. 

בשבוע שעבר הכריז עמוס גלעד, ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון, על "מותה של סוריה של אסד. העדה הדרוזית בסוריה נלחמת על קיומה ורק בשבוע שעבר חוו הדרוזים את "ליל הבדולח" שלהם, כשמורדים טבחו 20 אנשי דת. עבור העדה הדרוזית מדובר באירוע מכונן והיא מבקשת לעצור את הקטסטרופה שבדרך. 
בהיעדר ערבות ביטחונית ייקחו הדרוזים את היוזמה לידיהם, מה שעלול לגרום לחציית הגבול וליציאה למלחמה להגנה על אחיהם. תרחיש נוסף שנלקח בחשבון הוא חציית הגדר לשטח ישראל.
בפעם האחרונה שזה קרה סומן על המפה ההיסטורית תחילת הסוף של סוריה. זו הייתה הנקודה שבה הבינו בישראל שהגבול ברמת הגולן ישתנה באופן דרמטי. בארה"ב ישקלו את בקשתה של ישראל לסייע לדרוזים. מתרוצצות הבטחות רבות - מהבטחה ללחימה לצדם ועד להפעלת חיל האוויר, אולם שום גורם רשמי לא מוכן לאשר כי מתנהל שיח בין הצבא, המדינה וראשי העדה. 
בניסיון אחרון אולי מנסים עתה ראשי העדה הדרוזית בסוריה לקיים דיאלוג עם מורדי ג'בהת א־נוסרה כדי לחתום על הסכם להוציא מהעימות את האוכלוסייה בהר הדרוזים. יש להם סיכוי גבוה להצליח גם משום שארגוני המורדים בסוריה מבינים.
הדרוזים עלולה לגרור את ישראל למלחמה, ואין להם עניין בכך, לפחות לא בשלב הזה. נכון להיום גרים בהר הדרוזים קרוב לחצי מיליון תושבים ועוד 200 אלף בכפרים הסמוכים. כרגע הסכנה מתקרבת משתי חזיתות: מהדרום, שם מתנהל השיח מול ג'בהת א־נוסרה, וממערב, שם הבעיה גדולה יותר כי האיום מגיע מדעא"ש, שרוצה לתקוע דגל שחור בנקודה האסטרטגית.
הדרוזים מקימים מערך הגנה רחב על הר הדרוזים, אבל ספק אם יש בידיהם כלים ויכולת לעמוד במשימה. העדה בישראל מבטיחה לעמוד לצדם, כולל הוראה לכלל הדרוזים לובשי המדים, ולא מעט כאלה, לעזוב הכל ולבוא להילחם.