מג"ד צבר לשעבר המורשע, לירן חג'בי, התייצב הבוקר (חמישי)  בבית הדין הצבאי ביפו לדיון בעדות אופי רגע לפני שבית המשפט יגזור את דינו.

על דוכן העדים עלו מפקדים ששירתו עימו, והוקרא מכתב ממפקד חטיבת גבעתי לשופטים. כמו כן נשמעה עדות של האלוף יוסי בכר, מפקד הגיס הצפוני בצה"ל. כלל העדים צפויים לבקש מבית המשפט להקל בעונש אותו דורשת התביעה, ובעיקר לבקש להשאיר את חג'בי בדרגתו הצבאית, סא"ל.

מוקדם יותר סיפרה המתלוננת מאי פאטל כי שלחה מכתב לרמטכ"ל ומתחה ביקורת נוקבת על כך שאף אחד לא עמד לצידה לאורך כל הפרשה. האלוף בכר סיפר בדיון על ההכרות עם לירן חג'בי וסיפר על שירותו הצבאי ועל המיקצועיות הפיקודית שלו. "חג'בי תמיד עמד בראש הצוות" אמר האלוף בכר. לדבריו, לולא התנהלותו הפיקודית בפרשה הנוכחית חג'בי היה מגיע לרמות פיקוד גבוהות ואף לתפקיד היוקרתי של מפקד החטיבה. בסיום העדות הקצרה לחץ בכר את ידו של חג'בי ויצא מהאולם.

מאי פטאל: "פוגעים בזכותי לקבל הליך הוגן" 

התביעה במשפט כבר הודיעה כי לא תבקש עונש מאסר בגלל שירותו המשמעותי של חג'בי, אולם לא תוותר בשום אופן על הורדה שלו לפחות בדרגה אחת. "מעשיו של חג'בי פוגעים באופן חד ומהדהד בחוסן המוסרי של צה"ל" נמסר מהתביעה.  בתחילת הדיון הוגשו לשופטים מכתבים גם מאלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, והאלוף הקודם האלוף (מיל') טל רוסו ומקצינים ששירתו תחת חג'בי בשנים האחרונות. 
 
מכתב נוסף שעלה בכניסה לדיון הוא המכתב ששלחה מאי פטאל, החיילת שהתלוננה נגד חג'בי. פטאל המיוצגת על ידי עו"ד רוני אלוני סדובניק, מתחה ביקורת נוקבת על התנהלות הצבא בפרשה. "נקעה נפש מרשתי מחוסר הנכונות של הדרג המשפטי בצה"ל להטמיע את ההלכות המנחות מטעם בית המשפט העליון בתהליך קבלת ההחלטות בצבא בתחום עבירות המין, ובכך לפגוע בזכותה הבסיסית להליך משפטי הוגן וראוי".

פטאל אף ציינה במכתב שנשלח על ידי עורכי דינה כי "במשך חודשים רבים השמיעו בתקשורת קציני צה"ל המייצגים את הנאשם אך ורק את גרסתו, גרסה חד-צדדית המטילה דופי וספק באמינות ומהימנות החיילת ומייחסת לה מניעים זרים להגשת תלונתה".  מפקד צבר לשעבר הורשע בחמישה סעיפים של התנהגות שאינה הולמת קצין בצה"ל. 

ח"כ זנדברג תקפה את וינטר: "אם חג'בי היה גונב, היית מפקפק בחומרת העונש?" 

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט חריף נגד מח"ט גבעתי עופר וינטר על שביקש מבית המשפט שלא לשלול את דרגותיו של המג"ד לירן חג'בי.

"וינטר מבקש מבית המשפט שלא לשלול את דרגותיו של המג"ד המטריד לירן חג'בי. וינטר מתאר את "המחירים הכבדים מנשוא" שחג'בי משלם ואת "הפגיעה בכבודו". ממש כואב לווינטר הלב שנגזל ממנו המשך הקידום בצבא. הוא הרי נועד לגדולות. כאילו לחג'בי עצמו לא היה קשר להחלטה להדיח אותו משירות, כאילו לא הוא נושא במלוא האחריות והאשמה לכך שנהג כך כלפי חיילת", כתבה ח"כ זנדברג.

לדבריה "וינטר לא רואה. לא רואה את מסכת ההטרדות שעברה ולא את הכוח של מפקד בכיר שהופעל על חיילת צעירה בשירות חובה. אם חג'בי היה מורשע בכך שגנב כסף או ציוד האם מישהו היה מפקפק שהוא צריך להיענש בחומרה? אבל לגנוב את חירותה וכבודה של חיילת, זה כבר נתון לספק". 

"במצב עניינים כזה", הוסיפה ח"כ זנדברג, "אין פלא שמאי פטאל נחשבת כל כך אמיצה ושנשים רבות שנפגעו פונות ל״שיימינג״ בפייסבוק ולתמיכה מהקהילה האזרחית במקום לרשויות החוק. אלה מוכיחות פעם אחת פעם את קוצר הרואי ואוזלת היד שלהן. כדי להתחיל בתיקון, אני קוראת לבית הדין להטיל את העונש הכבד והמרתיע ביותר על חג'בי, ועל כל מפקד אחר שמשתמש בכוחו כדי לנצל חיילות או חיילים.