בצה"ל הודיעו הערב (שבת) כי הסתיימו הסריקות בכפרים שעלה חשד כי המחבל מהפיגוע בדולב נמלט אליהם לאחר האירוע אמש, בו נרצח המטייל דני גונן בן ה-25 ז"ל.



אמו של גונן, ז"ל, אשר פונה כשהוא במצב אנוש לטיפול בבית החולים תל השומר, החליטה לאחר מותו לתרום את קרניות עיניו, במטרה לסייע למי שזקוק להן. הקרניות נלקחו מגופו לאחר שנמצא תורם והצפי הוא שהן יושתלו בימים הקרובים.



מצה"ל נמסר כי כעת ימקדו כוחות הביטחון את המאמץ במישור המודיעיני ביחידות הצבא והשב"כ.



למרות שהמחבל הצליח לטשטש את העקבות שלו, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הוא ייתפס בסופו של דבר. כמו כן, הובהר כי שוחררו המחסומים בגזרת בנימין.



כחלק מהליך החקירה, כבר אמש אמר גורם צבאי בכיר כי שני הצעירים מלוד שהגיעו לאזור צומת הפרסה, לרחוץ במעיין עין ביבין, דיברו עם חבר שלהם וסיפרו לו שיש פלסטיני במקום. בדרך משם עצר אותם פלסטיני ושאל אותם אם יש מים במעיין ובמהלך השיחה הוא הוציא אקדח משקית וירה בהם.



הגורם הוסיף כי הפצוע שמצבו קל הזעיק עזרה והתחיל לסייע רפואית לחברו, ובו בזמן הונחת מסוק במקום. הוא הסביר כי כעת מתחקרים את כל מי שנכח במעיין ומגיעים לכפרים הרלוונטיים.



כמו כן, מתחקור ראשוני אודות אירוע הירי עולה כי הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי המחבל נמלט מהזירה.



ארגון אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחה במהלך הלילה אחריות על פיגוע הירי ליד רמאללה. בהודעתם שפורסמה באתר ״פנורמה א-שארק אל-אווסט", נכתב כי חוליית "מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה ביצעה את הפיגוע בו נהרג מתנחל ונפצע אחר, וזאת לאחר תצפיות ומארב ממושך באזור".



עוד נטען בהודעה, כי החוליה ביצעה 20 פיגועים נוספים ברחבי הגדה המערבית.