המשטרה חוקרת דיווח כי תושב סחנין, שיצא עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים מישראל לטורקיה, מנסה לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

משפחתו של האב, שנמצא בשנות ה-30 לחייו, ביקשה מרשויות המדינה לסייע לאתרו. כמו כן, ארבעה מבני המשפחה, ביניהם אביו של הצעיר, אמו, דודו ובן משפחה נוסף, טסו היום (שני) בבוקר לאיסטנבול, על מנת לשוחח עם בנם ולשכנע אותו לשוב לארץ

אם הדיווח נכון, זוהי הפעם הראשונה שמשפחה שלמה מנסה להצטרף לדאעש, והרשויות עושות מאמץ גדול על מנת למנוע מהאב ובני משפחתו לחצות את הגבול מטורקיה לסוריה.

על פי תלונת המשפחה, האב, אשתו ושלושת ילדיו (בן ושתי בנות בני 3, 4 ו-5) הגיעו לרומניה בכדי להשתתף בטקס הסיום לימודי הרפואה של אחיה של האישה. במקום לחזור לנמל התעופה בן גוריון, הם עלו על מטוס אחר לטורקיה.

הרופא, גיסו של האב ותושב דיר חנא, שסיים את לימודיו ברומניה, מיהר להתקשר למשפחה וסיפר: "גיסי ביקש ממני להעביר אליכם מסר שהוא בדרכו יחד עם בני משפחתו למדינה האסלאמית".

בשלב זה קשה לאמת את הדיווח, שכן איש אינו יכול לאשר שבני המשפחה הגיעו לטורקיה כדי לעבור את הגבול לסוריה. "כל המידע אינו חד משמעי, ולכן לא צריך להסיק מסקנות", אמר ל"מעריב-אונליין" מקור בסחנין. הוא והסיף כי "מדובר בצעיר דתי, מכובד שלא עושה בעיות, הוא בעל עסק ויש לו יחסים טובים עם כולם. בעבר הוא היה בתנועה האסלאמית הדרומית, עבר לצפונית ולאחר מכן הצטרף לפלג הסלפי – ורוב הזמן קרא לצעירים להצטרף אל הדת. עד היום האחרון, הוא השתתף במסיבות ושמר על קשרים טובים עם סובביו".

אחד ממכריו של האב סיפר: "בני המשפחה היו בהלם מצעד זה. הם איבדו שני ילדים בגילאי 35, כתוצאה מהתקפי לב ואחד מהם נפטר זמן קצר לאחר נישואיו. הם לא תארו לעצמם שיאבדו בדרך זו את בנם השלישי ובני משפחתו".

ראש עיריית סחנין, מאזן גנאים, אמר בתגובה כי "אני תקווה שהמשפחה תחזור לארץ בשלום ובמהירות, שכן בני המשפחה המורחבת הגיעו לטורקיה ופועלים בעניין זה. אם הדיווחים נכונים, אני מתפלא איך אבא מסוגל לעשות שטיפת מח לאשתו ולשכנע אותה לנסוע עם ילדיה הקטנים לסוריה".