רק אתמול נפרד אל"ם עופר וינטר מחטיבת גבעתי, והערב (שני) חשף גיא פלג בערוץ 2 את עדותו של המח"ט חקירתו במצ"ח, חקירה בה נדרש לענות על שאלות קשות ובהן האם הוא ידע על רצף אירועים קשים בחטיבה והם דיווח עליהם.  חקירה שבסופה נכתבה למח"ט המוערך הערה פיקודית בתיקו האישי.

וכך שיחזר אל"ם וינטר בחדר החקירות את התנהלותו כמפקד:  "אני מקבל טלפון מהמג"ד, הוא אומר לי: תשמע, יש לי איזה אירוע, שני חיילים שרצו לעזוב את הפלוגה ואת הגדוד". הם אמרו לו 'הוטרדנו על ידי המפקד שלנו'. המג"ד אמר לי שהיו לו כל מיני עניינים איתם בנושאים מיניים, בעיקר המון הסתמסויות והעברות תמונות. חוץ מזה הם טוענים שהוא ניסה לגעת באחד מהם. במקביל, יש אצלנו בחטיבה שלושה אירועים של התאבדויות. אני מבין שיש לי פה קצין שעכשיו אני הולך לטפל בו מיידית, ואני לא רוצה שחס וחלילה יעשה לעצמו משהו אם ייודע הדבר". 
 
החוקר עצמו שאל את וינטר אם הוא הציע לחיילים להתלונן במצ"ח וינטר ענה שלא. החוקר ניסה להבין מוינטר אם הוא מבין שאירוע ההטרדה המינית הוא פלילי? וינטר אישר שהוא מבין ואמר "אני מבין שהמג"ד והחיילים לא רוצים שאתלונן ואז אני עושה מה שאני יכול, שזה קב"ן, ראיון ושיבוץ מחדש". לאחר שוינטר ניסה להסביר לחוקר שהתקשורת רוצה בהדחתו הוא הסביר לו על יושרו. "אני אדם ישר, משתדל ללכת ישר כל החיים שלי. אני חשבתי שעשיתי את כל הפעולות שצריך לעשות כמפקד על היחידה הזאת".

"אני נשארתי עם האלוף ושאלתי אותו מה עושים? יש פה בעיות גדולות"

בהמשך הודה וינטר בפני החוקר כי עצם העובדה שהדברים שהגיעו לשולחנו לא הגיעו למשטרה ולפרקליטות היה לא בסדר. בשל כך נרשמה לו למח"ט ההערה הפיקודית. גם בפרשת לירן חג'בי העיד המח"ט וינטר סיפר בחקירתו כי תחקור המג"ד סא"ל לירן חג'בי שנעשה על ידו ועל ידי אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן, נעשה על ספסל ליד השירותים בתחנת הדלק בכביש 6.


"ארוע פיקודי קשה". לירן חג'בי

"הבאנו את חג'בי והאלוף שאל אותו כמה שאלות שאני שאלתי. המג"ד הודה בהתכתבות בהודעות עם מאי פטאל, אמר שהוא נגרר להודעות ולא היה שום אירוע מיני: "חג'בי הלך ואני נשארתי עם האלוף ושאלתי אותו מה עושים? יש פה בעיות גדולות, אירוע פיקודי קשה".

בטקס הפרידה שלו סיים את דבריו וינטר בעקיצה לתקשורת "אינני יודע מה היה קשה יותר הלחימה בעזה מול אויב מוגדר בו החוקים לפתיחה באש ברורים או ההתמודדות החדשה זו שלאחר המלחמה. עולם שלא הכרנו. עולם בו השקר והאמת משמשים בערבוביה. עולם בו לא הבנו מי נגד מי. מי האויב? יש אויב?". בסיום הטקס סירב אל"ם וינטר להתייחס לשלל הפרשות בקדנציה שלו ואמר "זה אירוע משמח, בוא לא נתעסק בשטויות".