"מי שעומד מעבר לגבול מאחורי ההסתה שגורמת כאן לאירועי האלימות הוא סמיר קונטאר. אנחנו יודעים את זה כבר כמה זמן ואני קורא לראשי מערכת הביטחון לעשות כל שנדרש", כך אמר ג'אבר חמוד, ראש מועצת סאגור וראש הפורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות בכינוס של ראשי העדה הדרוזית בישראל שנערך היום (שלישי) בנבי שועייב (קבר יתרו).



מנהיגי הדרוזים התכנסו על מנת לדון במצב בעקבות מעשה הלינץ' אמש בפצועים מסוריה שנעשה ברמת הגולן והתקרית המוקדמת בכפר חורפיש.

לדיון הוזמנו גם מנהיגים מרמת הגולן ובכלל זה ממג'דל שמס. מטרת המפגש היא להביא להרגעה מיידית של הרוחות ולהעביר מסר כי ישראל אינה מסייעת לחזית נוסרה, כפי שנטען בשבועות האחרונים. סגן השר איוב קרא, שמשתתף בפגישה, יעביר מסר ברוח זו מטעם ממשלת ישראל וידגיש כי הסיוע הניתן לפצועים הוא ממניעים הומניטאריים בלבד. 

כזכור, הסביר אמש הסביר מקור צבאי כי הפצועים שהותקפו ואשר אחד מהם מת, לא היו שייכים לחזית נוסרה. 


ראש מועצת ג׳וליס, סלמאן עאמר, אמר: "אני כישראלי ובן לעדה הדרוזית נזעק לעזרת אחינו הדרוזים בסוריה ונעשה הכל בכדי לעזור להם להתגונן בפני כל נסיון לטבוח בהם רק בגלל היותם דרוזים. נהרגו קרוב ל-1500 דרוזים בלחימה בסוריה ואנחנו כאן לא השמענו מילה, כיוון שנהרגו כחיילים קצינים ולוחמים כנפגעי לחימה, אך ברגע שהם הפכו ליעד לחיסול רק בגלל שיוכם העדתי - לא נעמוד מנגד. נעשה כל אשר ביכולתנו בכדי להגן עליהם".

עם זאת, עאמר הוסיף: "אך לא נעבור על החוק! מדינת ישראל היא מדינת חוק וכל פורע חוק חובה להעמידו לדין. פונה אני למשטרת ישראל שלא תגמגם ותעמיד לדין כל פושע. בעיני מי שיתקוף רכב צה"לי הוא מחבל - וההתקפה היא מעשה טרור. יד שתורם על חייל צה״ל תיגדע - ולא משנה מי זה שהרים יד - דרוזי קיצוני, יהודי פנאטי או ערבי לאומני. אני אהיה אויב מר לכל מי שיתקוף את צה״ל ולא משנה מה התירוץ שלו לעשות זאת".

 איוב קרא אמר למעריב כי הוא מאשים בתקרית אספסוף שהוא קומץ מתוך 15 אלף תושבי מג'דל שמס, אשר מוסת זה זמן רב בידי המשטר של אסד בסוריה ועל ידי החיזבאללה בתעמולה שקרית על שיתוף פעולה כביכול בין ישראל לחזית נוסרה. להערכתו, מטרת התעמולה הסורית ושל חיזבאללה, המופצת בכלי התקשורת שלהם, כולל הטלוויזיה הממלכתית הסורית, היא לגרור את ישראל למלחמת האזרחים בסוריה ולפלג עוד יותר את העדה הדרוזית.
מקורות הבקיאים בנעשה מדגישים כי הועברו לא פעם מסרים לתושבי הכפר הדרוזי חאדר שבסוריה, כי אם לא יתערבו במלחמה לא יאונה להם כל רע. אלם בחאדר יש עדיין תמיכה לא מעטה במשטרו של אסד. יש בה נוכחות מסויימת של אנשי המודיעין הסורי ולא מעט מתושבי הכפר מתפרנסים ונהנים, במישרין או בעקיפין, מהמשטר ויש להם אינטרס כלכלי לתמוך בו. 
למעשה, ארגוני המורדים הנלחמים באסד, אין מטרתם לכבוש את הכפר, אלא לשלוט על הדרך מחאדר דרך חאן ארנבה לדמשק. על ציר תנועה מרכזי זה נערכים בשבועות האחרונים קרבות קשים. 
סגן השר קרא הדגיש כי יש לעשות מאמץ כדי להבהיר לתושבים הדרוזים, הן בישראל והן בסוריה, את המציאות המורכבת הזו.