בעקבות ירי הרקטה הערב (שלישי) לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, גינו ח"כ אביגדור ליברמן וח"כ חיים ילין את הפרת השקט בדרום הארץ,
ח"כ חיים ילין אמר בתגובה לירי אל עבר ישראל: "ועדת החקירה של המלחמה הבאה צריכה להתחיל את עבודתה כעת ולא כשצה"ל נאלץ לצאת למערכה צבאית אחרי חודשים של ירי על ישובים אזרחים".
"אני מצפה ממזכ"ל האו"ם לגנות בחריפות את פשע המלחמה שבוצע הערב מרצועת עזה וקורא לממשלת ישראל להפסיק ולהתבונן על הנעשה מהצד, להגן על אזרחי ישראל ולחתור לאופק מדיני", הוסיף ילין.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן גינה את הירי לעבר הדרום ואמר כי "מי שמוכן לספוג טפטופים יקבל בסופו של דבר גשם זלעפות. אסור להשלים עם המצב הזה. אין זכות קיום לממשלה שמוכנה להשלים עם המצב בו פחות משנה לאחר מבצע צבאי שבו שילמנו מחיר יקר בחיי חיילים ובשיבוש החיים למדינה שלמה במשך כחודשיים, חוזר המצב בו תושבי הדרום צריכים שוב לרוץ למרחבים המוגנים. המצב הזה הוא בלתי-נסבל, לא מתקבל על הדעת וחייבים לשים לו סוף".

"לשים קץ למציאות הבלתי אפשרית"

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר בתגובה לאזעקה הלילה ביישובי עוטף עזה: "תלמידי התיכונים רק יצאו לחופשת הקיץ, חבריהם, תלמידי בתי הספר היסודי, מצפים לחופשה שתחל בקרוב ובערב מסיבות הסיום. שוב המציאות מכה בפנינו והאעזקות וירי הטילים חוזרים לפקוד את ישובי עוטף עזה והדרום וזאת בסמוך לפרסום דו'ח האו''ם המעניק לגיטימציה להמשך הטרור נגד אזרחי מדינת ישראל ומתיר את דמם".

לדברי עידאן יש להגיב על הירי בצורה תקיפה: "עקב הירי המתמשך בשבועות האחרונים על מדינת ישראל, יש לשקול תגובה הולמת מסוג אחר שתיצור הרתעה אמיתית ואולי כך לשים קץ למציאות הבלתי אפשרית של תושבי מדינה ריבונית החיים כבני ערובה".
כזכור רקטה שוגרה הערב מרצועת עזה לשטח ישראל. תושבי כרמיה, זיקים, יד מרדכי ונתיב העשרה נתבקשו להיכנס לחדרים ממוגנים ולאחר דקות בודדות הגיעו דיווחים מתושבי הדרום על רעש נפץ חזק. 
בעקבות הדיווחים יצאו כוחות צבא לסריקות, וזאת לאחר שאושר כי מערכת של פיקוד העורף זיהתה שיגור לשטח ישראל. על פי הדיווחים הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ זיקים, ללא נפגעים וללא נזק.