בעקבות שיגור הרקטות מבית חנון הלילה לעבר שטח ישראל, הוחלט לבטל את היתרי הכניסה לישראל של תושבי הרצועה, המבקשים להשתתף בתפילות יום השישי בהר הבית. בתוך כך אומר הבוקר (רביעי) גורם בטחוני בכיר ל"מעריב אונליין" כי הרקטות נפלו לא רחוק ממעבר ארז, בו היו צפויים לעבור 500 תושבים מהרצועה בימים הקרובים. 

מתאם הפעולות בשטחים אלוף פולי מרדכי מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי  "על רקע ירי הרקטות, המצב במעבר ארז אינו בטיחותי, ועל כן ישראל ביטלה את המעבר בו". בתוך כך האלוף מרדכי תלה בארגון החמאס את האשמה על ירי הרקטות ואת ביטול היתרי התושבים. גורם בטחוני מבהיר כי לא ידוע עדיין מי אחראי על שיגור הרקטה, אולם החמאס הוא השולט ברצועת עזה ולכן האחריות היא בידיו. 

אמש, קצת אחרי השעה 22:00 בלילה שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. תושבי כרמיה, זיקים, יד מרדכי ונתיב העשרה נתבקשו להיכנס לחדרים ממוגנים ולאחר דקות בודדות הגיעו דיווחים מתושבי הדרום על רעש נפץ חזק. 

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס בכנס הסייבר הבינלאומי, לירי הרקטה אמש לעוטף עזה : "שוב חווינו ירי רקטי הבוקר מרצועת עזה. שוב רואים סכסוכים פניימים ברצועה בין החמאס וגורמים סלפים שנאמנים לדעא"ש. שעה שארגון החמאס מנסה לבסס את שליטתו, גורמים אחרים יורים טילים והוא כמובן האחראי. נאלצנו לבטל הקלות לישובי עזה ותושבי עזה. זה מצב בלתי נסבל ואנחנו נמשיך לפעול כדי להמשיך את השקט".

בעקבות הדיווחים יצאו כוחות צבא לסריקות, וזאת לאחר שאושר כי מערכת של פיקוד העורף זיהתה שיגור לשטח ישראל. על פי הדיווחים הרקטה נפלה בסמוך לקיבוץ זיקים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בעקבות כך תקפו הלילה כוחות צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, משגר רקטות בצפון רצועת עזה.