ברחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים ייחשפו היום כנפי הטיס של בוגרי מחזור 170. אחד הבוגרים, סגן ז', שעלה לארץ מאנגליה, יהפוך לטייס הקרב השני במשפחתו. אחיו, שעלה גם הוא לארץ, משרת כטייס קרב כבר שלוש שנים. 



סגן ז', המתגורר באילת, נולד באנגליה ועלה עם משפחתו לישראל. הוא בן לאב קנדי ואם אנגליה. כאמור, יש לו אח, וגם אחות. האח הוא בוגר מגמת קרב וטייס חיל האוויר. 
 
"תמיד אמרתי שאני רוצה להיות כמו אחי", מספר בהתרגשות סגן ז'. "אם כבר טייס - אז רק קרב. זה גם המסלול הכי מאתגר. בהתחלה יש יותר התעסקות בלימודי חי"ר וניווטים. זה היה החלק הקל, הכיפי, כי אליו בעצם התכוננתי. בשלב הטיסות, מהרגע שעליתי לבד לשמיים, וואו. להיות לבד במטוס שממריא ונוחת זה החלק המדהים בקורס. קשה להסביר את זה".
 

ז' רצה תחילה להתגייס ליחידה קרבית, אבל השיחות בשולחן השבת, יחד עם אחיו ואביו, גירו אצלו את הרצון לראות איך נראה הצבא מלמעלה. 
 
"כשאחי הגיע לשלבים האחרונים בקורס, ראיתי אצלו את ההתרגשות וההתלהבות", הוא אומר. "שם החלטתי שאני רוצה גם. התחלתי את המיונים ופשוט נשאבתי, נדלקתי. פתאום ראיתי לנגד עיניי את האתגר להתקדם שלב אחר שלב ולסיים את הקורס. ברקע, היה לי את אחי לידי בבסיס. יצא שהוא עבר תקופה בחצרים, קרוב אליי, אז הייתה לי משענת. ממש מדריך אישי. היה עם מי לחוות את החוויות כל פעם שחוזרים מהשטח, מפגשים בשקם, היה נחמד". 
 
לאחרונה עברו השניים שלושה ימי אימון משותפים. לפי פקודות הצבא, הם לא יעלו לאוויר באותו מבנה טיסה, אולם החלום להיכנס ביחד לחדר הסימולטור ולבדוק מי נשאר מאחור בהחלט קיים. 
 
לצדו של סגן ז' יעמדו היום בוגרים נוספים. מבין בוגרי הקורס נמצאות שלוש טייסות חדשות, אחת מהן דתייה. 11 אחוז מהבוגרים הם עולים, מרוסיה, ארה"ב ואנגליה. 22 אחוז מבוגרי הקורס החלו את שירותם ביחידת מגלן וביקשו לעבור לקורס היוקרתי. 49 אחוז מהבוגרים מתגוררים בערים, 40 אחוז במועצות אזוריות, שמונה אחוז בני מושבים, ושלושה אחוז בני קיבוצים. הבוגר הדרומי ביותר מגיע מאילת, סגן ז', ואילו הצפוני ביותר מקיבוץ מרום גולן. 
 
שלשום התקיים טקס חשיפת דרגות הקצונה של הצוערים בבסיס חיל האוויר בחצרים. הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת טייס ולימודים לתואר אקדמי מאוניברסיטת בן גוריון. 
 
"עכשיו תורכם", אמר לבוגרים מפקד בית הספר לטיסה, אל"מ  שאול. "עכשיו זה הזמן שלכם לקחת את המושכות ולהמשיך קדימה. פרשו כנפיים והגביהו עוף".