במערכת הביטחון עוקבים אחר תנועת המשט לעבר רצועת עזה ומתייחסים ברצינות לאירוע לאחר שהמשט הקודם נגמר באלימות קשה, הרוגים בין נוסעי המשט ופצועים בקרב הלוחמים.



הפעם מבינים בצה"ל כי החלק התודעתי הוא המרכזי בסיפור ולכן הוחלט לתעד את האירוע מכל זווית אפשרית. לאן שהאירוע לא יתפתח במערכת הביטחון ימתינו להוראות מהדרג המדיני.



צה"ל לא יאפשר לאף ספינה להגיע לעזה ולחצות את הגבול הימיים של מדינת ישראל על פי החוק הבינלאומי. מתקיים מעקב מודיעיני רציף אחר כל המתרחש בזירה הימית בלי שום קשר לאירוע שעתיד להגיע לחופי ישראל או ביום שני או בשלישי.



"בחיל הים ינהגו בספינת המשט בדיוק כפי שנוהגים מול כול כלי שיט שינסה לחצות את הגבול הימי ללא אישור" מבהיר גורם ביטחוני. חוק המים הטריטוריאליים, לפי אמנת האומות המאוחדות על משפט הים קיים משנת 1982. החוק קובע באופן ברור את גבולות הרצועה המשתרעת לכל היותר על פני 12 מייל ימי, שהם כ-22 קילומטרים, כלפי חוץ מחופה של המדינה.



אזור זה נחשב כשטח תחת ריבונות של אותה המדינה, אך אפשרי המעבר בו לספינות זרות רק באישור המדינה הריבונית. במשט הקודם פרצו לוחמים על סיפונה של המרמרה עם נשקים מסוג קלניקוב הפעם יצטרף לפק"ל הלוחמים מצלמות גו פרו.



בישראל מתכוונים לתעד את האירוע במידה ויגלוש לגלישה על הסיפון מתוך הבנה כי האירוע הזה לא יגרר לאלימות אלה מיועד בעיקר לגרום פרובוקציה וליצור תהודה.



כדי שהמידע שיצא מן האירוע לא יהיה חד צדדי, נופל על צה"ל אתגר לא פשוט של הוצאת מידע מאזן כזה שיציג את המציאות בשונה ממה שמתכוונים עשרות העיתונאים שעלו על סיפון הספינה. הספינה לאחר שתעבור סריקה מלאה על ידי צה"ל היא תובל על ידי ספינות מלחמה לחופי ישראל והפעילים יגורשו מהארץ בהמשך.