לאחר מאבק מתוקשר ונחוש, ביום שלישי הקרוב ינחתו בישראל אחיהם של שני הלוחמים בני העדה האתיופית בארץ.



עו"ד אייל פלטק, שליווה לאורך כל הדרך את מאבקם של אגאווי טספה וחברו צ׳אלאצ׳ו מקונן בהתנדבות, סיפר הבוקר ל"מעריב אונליין" כי הלוחמים קיבלו היום בהתרגשות את הבשורה, ובאתיופיה כבר נשלמות ההכנות להעלאת בני המשפחה: "התרגשות גדולה, סוף סוף אפשר לברך על המוגמר וביום שלישי נראה את האיחוד המרגש על אדמת ישראל".



הוא הוסיף: "אני מאמין שזו רק יריית הפתיחה ובכוונתי להמשיך ולסייע ללוחמים להעלות את בני המשפחות שלהם". עו"ד פלטק מספר כי מאז פרסום הפרשה הצטברו על שולחנו עוד פניות רבות של לוחמים בני העדה האתיופית שחולמים גם הם להעלות את בני המשפחות מקרבה ראשונה.



אגאווי טספה וחברו צ׳אלאצ׳ו מקונן, שני הלוחמים שזכו לצל״ש במבצע צוק איתן ולהערכה רבה ממפקדיהם, החלו את מאבקם להעלאת בני משפחותיהם לארץ כפי שהובטח להם לאחר שזכו בתעודות הערכה ובצל״ש מטעם שר הפנים הקודם, גלעד ארדן, כבר בחודש מאי.



אחרי ניסיונות רבים ולחצים שהופעלו, כולל איום בשביתת רעב של שני הלוחמים, הוחלט בסוף חודש מאי כי משרד הקליטה להיענות לבקשה של השניים. ההחלטה נפלה לאחר שבמשרד הפנים, כפי שפורסם בלעדית במעריב השבוע, הסירו את החסם הבירוקרטי מצידם. כעת, נערכות כאמור ההכנות האחרונות לקראת הגעת האחים.