תחילת שבוע מתוח בדרום. לפני זמן קצר נשמעה אזעקת צבע אדום ביד מרדכי ונתיב העשרה, אשר גרמה לבהלה גדולה בקרב התושבים באיזור. על פי הדיווחים שמגיעים כעת, מדובר בנפילה בתוך שטח הרצועה.



כזכור, בשבועות האחרונים התחדש ירי הרקטות כלפי יישובי הדרום ועוטף עזה, בעיקר מכיוונם של ארגונים עצמאיים, אשר קוראים תיגר על שלטון החמאס. רק לפני שבוע, במוצאי שב, שוגרה רקטה מבית חנון לאזור האשקלון ונפלה בשטח פתוח, כשהאזעקה הופעלה באזורים נוספים בדרום הארץ, לאחר שארגון סלפי המזוהה עם דאעש איים כי אם החמאס ימשיך במדיניות המעצרים הוא ימשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים. 



הארגון הסלפי המביע תמיכה בדאעש בעזה הודיע מוקדם יותר: "לא נוכל לקבל מציאות שחמאס מנסה לכפות על פעילי הארגון המזוהה עם דאעש, העמדה לדין ומעצר, או למשל הוצאה להורג, כל מי שמסרב למעצר הם מוציאים אותו להורג". שעה לאחר פרסום הדברים אזעקות פלחו את שמי אשקלון ואת חבל לכיש. 



הארגון פרסם כי כל שיגורי הרקטות נועדו אך ורק כדי לגרום לחמאס לשחרר את אנשי הארגון ולהפסיק להילחם בהם. עוד ציינו כי אינם מעוניינים בעימות, אבל חמאס שומר על הפסקת האש עם ישראל ולא מאפשר חיים נורמליים לאזרחי הרצועה. לדבריהם חמאס עוצר פעילים ברצועה ללא כל סיבה ומביא אותם למשפט מבלי שעשו דבר. עוד הוסיפו כי חמאס מנסה לכלוא את אנשי הארגון לשנים רבות בכלא.



ישראל עצמה כבר הודיעה בעבר כי היא רואה בחמאס אחראי לכל שיגור מתחומי הרצועה ולא תאפשר איום על יישובי הדרום. בשבוע שעבר תקף צה"ל לאחר הירי מספר מוקדים ברצועה. כמו כן, הבוקר גם החל תרגיל צה"לי גדול בדרום שימשך שבוע. התרגיל הוא חלק מגרף האימונים של צה"ל. מערכת פיקוד העורף איכנה שיגור לכיוון ישראל אולם הרקטה לא נפלה בשטח ישראל.



ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן מהמחנה הציוני הגיב לירי ואמר כי "תוך כדי שנשמעת אזעקה נוספת באשקלון, אני בדרכי לישיבת סיעת המחנה הציוני בעיר, לציון שנה למבצע צוק איתן. שנה אחרי, ברור שצוק איתן ממשיך להיות כשלון מדיני לאחר מעשה צבאי. המצב הולך ומדרדר ותושבי הדרום משלמים את מחיר מחדלי הממשלה".