הותר לפרסום היום (שני) כי שישה מתושבי היישוב חורה שבנגב נעצרו בחשד לתמיכה בארגון דאעש, בין העצורים ארבעה מורים בבתי ספר בנגב. 



התמיכה בקרב ארגון המדינה האסלמית ממשיכה לתפוס תאוצה בקרב תושבי ישראל. השב"כ התיר לפרסום כי לאחרונה נעצרו  שישה תומכים נוספים של ארגון הדאעש, כאשר ביניהם ארבעה אנשי חינוך מדרום הארץ. בידי מערכת הביטחון מידע על עשרות ישראלים נוספים שתומכים בדאעש, כאשר עד היום נעצרו כחמישים פעילים.



השישה נעצרו בשיתוף השב"כ ומשטרת ישראל ובמסגרת החקירות עלה כי החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים, בהם עסקו במשנת דאעש. חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו"ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה, בשורות ארגון הטרור. מהשב"כ נמסר כי פעילים-אחרים מתא חשאי זה יצאו בעבר לסוריה והצטרפו ללחימה בשורות דאעש.



מהשב"כ נמסר כי בין אנשי ההוראה שנתפסו, "חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאעש בקרב תלמידים ומורים, בין כותלי בית הספר".



מלבד העצורים, נחקרו בפרשה זו מורים נוספים וכן מנהל של אחד מבתי-הספר אשר נחשד כי ידע על תמיכתם בדאעש ועל מעשיהם של חלק מהמורים המעורבים ולא נקט נגדם צעדים. בחקירתו טען כי לא ידע. 




תומך בארגון דאעש, צילום: רויטרס



כזכור, בתחילת ספטמבר 2014 אישר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון את המלצת שירות הביטחון הכללי והכריז על דאעש כעל התאחדות בלתי מותרת בישראל.



"רובו המכריע של הציבור הערבי בישראל מתנגד לדאעש עד כדי סלידה מהארגון וכי מעורבותם של מורים בהטפה בעד דאעש ובפעילות המיוחסת להם, מהווה ניצול ציני של תפקידם ופגיעה באמון הניתן בהם מצד מערכת-החינוך ומצד ההורים והתלמידים", מציינים בשב"כ.



בין העצורים בשיר ג'ברין סלים אבו אלקיעאן, תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי בחורה, הודה בחקירתו, בין היתר, כי פעל להפצת רעיונות דאעש ברשתות חברתיות באינטרנט ובאמצעות שליחת סרטונים של דאעש לבני משפחתו, חבריו ומכריו.



עצור נוסף הוא אכרם ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, גם הוא תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי ברהט, הודה בחקירתו כי הוא תומך בדאעש והשתתף במפגשים של תומכי דאעש בחורה. עוד עצורים בפרשה: מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, תושב חורה, מורה בבי"ס תיכון בחורה, עיסא שחדה/חדר חסן אבו אלקיעאן, תושב חורה, שחאדה רזק אבו אלקיעאן, תושב פזורת עתיר, שהודו בחקירתם בתמיכה בדאעש והשתתפות במפגשים של תומכי דאעש בחורה. כמו כן, הודו כי תכננו לצאת בחודש יולי לסוריה כדי להצטרף לדאעש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.



עצור נוסף הוא חמזה עבד עלי אבו אלקיעאן, תושב חורה, מורה, עלה בחקירות כתומך דאעש וכמי שהשתתף במפגשים של תומכי דאעש בחורה. נגד כל העצורים הוגשו כתבי אישום חמורים.



"ננקוט ביד הקשה ביותר כלפי מורים שניצלו את תפקידם בצורה בזויה"


בעקבות הסרת צו איסור הפרסום בדבר מעצרם של אנשי ההוראה בכפר חורה, שהביעו תמיכה בארגון דאעש, הנחה שר החינוך, נפתלי בנט, לזמן לשימוע מיידי את המעורבים ולפעול לשלילת רישיון ההוראה שלהם.



בנט אמר בתגובה: "ננקוט ביד הקשה ביותר כלפי מורים שניצלו את תפקידם בצורה בזויה ובמקום לשמור על התלמידים, פגעו בהם. יש לנו אפס סובלנות כלפי הפוגעים בארצנו. נשמור על מערכת נקיה ולא ניתן לאף אחד לזהם את ילדינו".



משרד החינוך הודיע כי יפעל בימים הקרובים בתוך בתי הספר בהם פעלו אנשי החינוך שנעצרו להחזרת האמון והיציבות לאנשי החינוך ולתלמידים.