ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של עוזרו, האחראי על ענייני שבויים ונעדרים, ליאור לוטן, שאמר לבני משפחתו של אברה מנגיסטו, שחצה את הגבול לרצועת עזה ונמצא בשבי חמאס: "אם תאשימו את ממשלת ישראל, תישאו בתוצאות" - ואמר כי "אלו דברים שלא היו צריכים להיאמר, וטוב שליאור דיבר הערב עם בני המשפחה והתנצל בפניהם" והוסיף כי "ליאור פועל יומם וליל בהתנדבות כדי להחזיר את חיילינו ואזרחנו הנעדרים". 
בנוסף לכך, נתניהו הזמין לפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום (שישי) את משפחתו של אברה מנגיסטו, אך זו נדחתה לבקשת המשפחה. הפגישה תתקיים ככל הנראה במהלך השבוע.
ליאור לוטן הגיב גם הוא קודם לכן להאשמות נגדו ולקריאה לפטרו בשל הדברים שאמר למשפחת השבוי ואמר כי "הערב דיברתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו והתנצלתי בפניהם על תוכן וסגנון חלק מהדברים שנאמרו במהלך שיחה ארוכה. הקשר הטוב שגיבשנו במהלך החודשים שחלפו יימשך בעבודה משותפת עד להשבת אברה לביתו".

"אמשיך לפעול בהתנדבות למען החזרת חיילינו ואזרחנו השבויים והנעדרים", הוסיף לוטן.

כמעט שנה נמצא אברהם (אברה) מנגיסטו, צעיר ישראלי בעזה ואיש אינו יודע מה עלה בגורלו. בשבעה בספטמבר הוא הגיע אל גדר הרצועה סמוך לחוף זיקים, טיפס על הגדר ונבלע בתוך הרצועה. כוחות צה"ל שהוקפצו לארוע לא הצליחו למנוע ממנו את המעשה. מאז נשמר הסיפור תחת מעטה סודיות בצו פרסום. 

 
מנגיסטו. צילום: באדיבות המשפחה
 
המשפחה ניסתה כל הזמן לקבל פרטים אודות מצבו ומי מחזיק בו אבל נתקלה בחומת שתיקה, עם מעט מאוד פרטים, וראש ממשלה שעד לרגע זה לא נפגש איתם. אמש הביאו בחדשות ערוץ 10 תיעוד בלעדי ממפגש טעון במיוחד שנערך אמש, בין אלוף משנה במילואים ליאור לוטן, נציג ראש הממשלה לענייני שבויים לבין משפחתו של אברה. 
 
כתבת חדשות 10 תקווה ממו נכנסה אל הבית בזמן שלוטן מנסה לשכנע את בני המשפחה לשמור על  פרופיל נמוך בניסיון למנוע את הפרסום – שיחה שלוותה לא מעט באיומים והפחדות שלא יעזו למתוח ביקורת על נתניהו בפרשה.
 
לוטן החל את דבריו ואמר כי "אני נציגו של ראש הממשלה לנושא נעדרים. באתי בשביל לעדכן, המידע החזק שלנו הוא מהיומיים הראשונים – אנחנו יודעים שהוא נתפס על ידי ארגוני ביטחון של חמאס ומאז אין לנו אות חיים ואין לנו קשר ישיר עם מקומו". 
 
"אתם תבחרו מה לעשות, ותישאו בתוצאות"
 
במהלך השיחה, שיגר לוטן איום מרומז למשפחה, ממנו משתמע כי הפניית אצבע שלה כלפי ראש הממשלה רק תזיק לה: :"יש לכם שתי אפשרויות: אפשרות אחת להפנות את האצע לחמאס ולהגיד "אתה מחזיק באברה, אתה אחראי לגורלו, תחזיר לנו אותו ואנחנו רוצים לדעת שהוא חי". זה אפשרות אחת.יש לכם אפשרות שנייה להחזיר את האצבע מהחמאס לירושלים ולהגיד "אתם לא בסדר, נתתם לו לעבור, לא החזרת לנו מכתבים", אתם תבחרו. אני יש לי עמדה בזה - מה יעזור לישראל, מה יעזור לאברה ומה יעזור לחמאס, אבל תבחרו אתם ותהיו אחראים לתוצאות".  

לוטן הוסיף בשיחתו עם המשפחה: "אני אגיד לכם את זה בצורה הכי קשוחה שיש: מי שיעמיס על אברה את הסיפור בין העדה האתיופית למדינת ישראל השאיר אותו עוד שנה בעזה, מי שיעמיס על אברה את הסיפור שלו, מה הוא כועס, מה הוא מתוסכל, מה קשה לו  - השאיר את אברה עוד שנה בעזה". 
 
אח של אברה אז שאל: "האם יתנהל מו"מ עם חמאס?" ולוטן ענה: "לא יודע אם אני רוצה לענות לכם".
 
בשלב מסוים בשיחה העלה לוטן את ראש הממשלה נתניהו לטלפון, כדי שידבר עם המשפחה. כך התנהלה השיחה: 
 
לוטן, נציג רה"מ: ראש הממשלה, שומעים אותך כאן, האם והאב והמשפחה, האבא רוצה לשאול אותך שאלה.
נציג המשפחה: הוא שואל אדוני שהוא פנה באמצעות מכתב הרבה פעמים מזה 8 חודשים, לא הזמנת אותו, לא דיברת איתו. הבן שלי זה הבן שלך, סה"כ הוא אזרח של מדינת ישראל.
נתניהו: עכשיו לצערנו זה התפרסם, זה יקל על החמאס לעלות את המחיר. חשבנו שאולי ניתן להביא לשחרור יותר מוקדם בלי הפרסום, אבל זה לא אומר שאני לא מעורב בכל פרט ופרט.
נציג המשפחה: תודה רבה.
נתניהו: תודה לכם.
נציג המשפחה: תודה רבה אדוני ראש הממשלה, אנחנו סומכים עליך שאתה תחזיר אותו הביתה.
נתניהו: ולא, לא לאבד תקווה.
נציג המשפחה: אנחנו לא נאבד תקווה אם אתה תעשה באמת את כל המאמצים להחזיר אותו, אנחנו לא נאבד תקווה. תודה.
נתניהו: רק אל תאבדו תקווה, שלום לכם.
 
אז שאל אחד האחים של אברה את לוטן האם יתנהל משא ומתן עם חמאס ישירות? לוטן סירב לענות ואמר: "אני מתלבט אם לענות כי מה שקרה פה עם ראש הממשלה זה חמור מאוד. כל כך חמור שאין לי איך לתאר אותו... ואז הדבר היחיד שראש הממשלה שומע זה שלא החזירו לו את המכתבים? אני לא יודע אם אני רוצה לענות לכם את התשובות, תלכו למי שאתם רוצים".