הרב שלום שראל, אביו של רס"ן בניה שראל ז"ל, מפקד סיירת גבעתי שנהרג במבצע צוק איתן, חשף בשבוע שעבר ברדיו גלי ישראל כי התמונות שפרסם דובר צה"ל בטענה כי צולמו ממצלמת הגו־פרו שהותקנה על הקסדה שחבש בנו לא צולמו על ידי בניה.
"התמונות האלה לא צולמו ממצלמת הקסדה של בניה, אלא על ידי לוחם אחר בסיירת", אמר הרב שראל לקלמן ליבסקינד. הרב שראל סיפר בראיון על התחושות, כשנה לאחר שאיבד את בנו, ובסיום הראיון אמר: "אני רוצה להעיר הערה מאוד חשובה. התמונות האלה לא צולמו ממצלמת הקסדה של בניה.
"כמה שעות לאחר פרסום הידיעה וקטעי הווידיאו קיבלנו הודעה מלוחם, פקוד של בניה, שהיה לוחם בסיירת במבצע צוק איתן וגם הוא נשא על ראשו מצלמה. התמונות האלה הן ממצלמת הקסדה שלו", הוסיף האב.

כזכור, רס"ן בניה שראל ז"ל, מפקד סיירת גבעתי, נפל בקרב ביום שישי השחור, 1 באוגוסט, בהתקפה של מחבלים שבה נחטפה גופתו של סגן הדר גולדין ז"ל ונהרג סמל ראשון ליאל גדעוני ז"ל. בניה נהרג זמן קצר לפני חתונתו המתוכננת עם ארוסתו גלי. בהלווייתו של בניה סיפר אביו כי בנו עסק רבות במתן בסתר ונהג לרכוש מוצרים לחיילים בודדים ששירתו עמו.
 
המטרה: הפקת לקחים
 
עם היציאה למבצע צוק איתן קיבלו כמה מהלוחמים, ובהם בניה שראל, מצלמות גו־פרו שהוצמדו לקסדותיהם, כדי שיוכלו לתעד את הקרבות והאירועים, כך שאפשר יהיה לתחקר אותם ולהפיק מהם לקחים. ואכן, הצילומים לימדו רבות את הגורמים שצפו בהם.
לקראת יום השנה לצוק איתן החליט צה"ל להפיץ קטעים מן החומרים שצולמו. כיוון שהתחקיר על אירועי יום שישי השחור ברפיח עדיין מצוי בעיצומו, שוחררו לפרסום קטעים שכביכול צילם בניה כמה ימים לפני שנהרג, אלא שכאמור, לפי טענת אביו, הצילומים שהופצו לא שייכים למצלמה של בנו. גורם צבאי מסר ל"מעריב־השבוע" כי לאחר שהרב שראל אמר את הדברים בתוכניתו של קלמן ליבסקינד החלה בדיקה נוספת. אף שנתבקשה כבר ביום רביעי, טרם נמסרה תגובת דובר צה"ל לדברים.