שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הזהיר הבוקר (שני) בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון מפני ההסכם המתגבש עם איראן: "אנו הולכים להסכם רע ונצטרך להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".



בפתח הדיון סקר שר הביטחון את משמעות ההסכם, שלדבריו ייחתם ביממה הקרובה ואמר: "להבנתנו ההסכם, גם אם יהיו בו שיפורים של הרגע האחרון, הוא רע כי הוא מאפשר לאיראן להיות מדינת סף גרעינית על כל המשתמע מכך. ההסכם מלבין את כל מה שאיראן עשתה בניגוד להחלטות מועצת הביטחון".



לדברי יעלון, להסכם יהיו השלכות על מדינות רבות באזור, הנתונות כעת לאיום איראני הולך וגובר: "מדינות שכנות כמו ערב הסעודית, מצרים וטורקיה מדברות כעת על צורך להתחמש מול האיום האיראני. זה עלול לפתוח מרוץ חימוש גרעיני".



שר הביטחון הוסיף כי ההסכם לא סוגר אפילו מתקן גרעיני אחד באיראן, לא הורס אפילו צנטריפוגה אחת ומותיר הרבה חורים לגבי המימדים הצבאיים של פרוייקט הגרעין האיראני והפיקוח הבינלאומי עליו.



השר יעלון ציין עוד שתי סוגיות שצריכות להדאיג כל מי שמחפש יציבות בעולם: "העובדה שפרוייקט הטילים האיראני לא נדון - טילים שמכסים כבר היום את רוב שטחה של אירופה ועשויים להגיע בעתיד גם לחופה המזרחי של ארצות הברית ופעילות הטרור האיראני המכוונת נגד ישראל, כמו תמיכה בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד, הפצת ידע ורקטות בניסיון לפתוח חזית טרור מול ישראל ברמת הגולן".



קודם לכן אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כי היה נכון שהמעצמות היו מערבות את ישראל בפרטי ההסכם. "בכל מקרה, ככל שההסכם גרוע יש צורך בדיאלוג עם ארצות הברית כדי להקטין נזקים, אבל אין דיאלוג בגלל היחסים הגרועים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשל אובמה", אמר.