הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הביע היום (שני) את תמיכתו במפקדים הנחקרים על קרבות בהם השתתפו בצוק איתן בקיץ האחרון. 
ברגע בו הגיע מג"ד גדוד 82, סא"ל נריה ישורון, לבסיס נתן בבאר שבע לחקירת מצ"ח בחשד למתן פקודה לא חוקית, הוציא הרמטכ"ל הודעת גיבוי לקציני צה"ל המוצאים עצמם תחת חקירה בעקבות קרבות שעליהם פיקדו בצוק איתן. 
בפתח ישיבת פורום מטכ"ל הדגיש איזנקוט כי "חובתינו לגבות את המפקדים שלחמו וקיבלו החלטות לא פשוטות, בתנאי קרב ובנסיבות מבצעיות". לצד זאת אמר הרמטכ"ל, "לצה"ל מוסדות חקירה וצריך לאפשר להם לעשות את עבודתם המקצועית ולחקור כל חשד ללא הפעלת לחצים". עוד קבע הרמטכ"ל כי גיבוי למפקדים יינתן תמיד במקום שבו לא התגלתה רשלנות או עבירה פלילית. 

סא"ל נריה ישורון. (צילום:פייסבוק)
 
ברשת ממשיכה להתגבר התמיכה בסא"ל ישורון. קרוב ל-15 אלף תומכים הצטרפו לעמוד התמיכה שהוקם למען המג"ד. אחד מלוחמיו, טל מילר, כתב שם: "אני טל מילר, שהייתי תחת פיקודו של סא"ל נריה ישורון, כחייל בפלוגת המילואים בגדוד השריון עליו נריה פיקד ונטלתי חלק בלוחמה הקשה שהייתה שם, מחזק את ידיו של נריה ואומר די לרדיפה!".
 
"בושה וחרפה שחוקרים אותו"
 
מילר העיד על אופיו של מפקדו והוסיף: "מבצעית? מדובר במג״ד שהוביל אותנו באופן הכי מבצעי הכי מוסרי והכי טוב שיש". מילר סיפר כי במשך כמה ימים נמנע מהם לירות לעבר אותו מבנה כיוון שמדובר במרפאה, עד שכדור מחבל שיצא משטחי מרפאה זו, בידיעה שצה"ל מרסן את הירי לשם, פגע בדימה לויטס ז"ל. "הירי למרפאה התבצע כשהיה ברור מעל לכל ספק שמדובר במחנה עוין בו יושבים או ישבו מחבלים ומתבצע ממנו ירי אל עבר כוחותינו, ירי שבעקבותיו דימה נהרג", כתב מילר וחתם במילים: "בושה וחרפה שחוקרים אותו".
כזכור,מג"ד גדוד 82 נמצא בימים אלה בליבה של חקירת מצ"ח סבוכה, בחשד כי נתן פקודה לא חוקית להפגיז מרפאה בסג'עיה ברצועת עזה. מדובר במרפאה ממנה נורתה אש קודם לכן, אשר ממנה נהרג אחד מלוחמיו, דימה לויטס ז"ל. 
בדף פייסבוק שצבר תאוצה בימים האחרונים, ושמו "כולנו עם סא"ל נריה ישורון", פרסמו הלוחמים ששירתו תחת ישורון בעבר, במהלך המבצע ובהווה מכתב תמיכה במפקדם. 
"אנו, חיילים ומפקדים במילואים, אשר שרתנו תחת פיקודו הישיר של נריה במבצע צוק איתן, הופעתנו מהחלטת הפצ"ר לפתוח בחקירה כנגד נריה ואנו עומדים לצידו של נריה ומצדיעים לו על תפקודו במבצע 'צוק איתן' בכלל, ועל הדברים שנשא לזכרו של דימה ז"ל בפרט", כתבו הלוחמים. 
בצה"ל תחקרו את האירוע לאחר שהגיעו תלונות לגביו מארגוני זכויות אדם. בסיום התחקיר החליט הפצ"ר להעביר את החקירה למישור הפלילי ואכן מצ"ח זמנו את סא"ל נריה ישורון לחקירה בנושא. כאמור, החקירה מתנהלת עוד בימים אלה.