חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא כעת בסעודיה, טען היום (חמישי) כי "האזרח הישראלי ממוצא אתיופי אברהמנגיסטו נשבה במהלך  בצע צוק איתן, הדגיש שישראל משקרת בסוגייה זו ואף הכחיש קיום מגעים באמצעות מתווכים לעסקת שבויים חדשה.
 
בראיון לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית אמר אבו מרזוק, כי "ישראל שהכריזה שהחייל נעדר בספטמבר 2014, דרשה מידע עליו כבר באוגוסט, וזה מראה שהיא משקרת בתאריך היעדרות החייל האתיופי, וכי הוא נעדר במהלך התוקפנות האחרונה על הרצועה".

בכיר החמאס הוסיף: "שוחחו על מנגיסטו, זה שאומרים עליו שהוא לוקה בנפשו, במהלך המגעים בקהיר". מדובר במגעים שהיו בקהיר באוגוסט 2014 בין צוות פלסטיני לצוות ישראל בתיווך מצרי, שהסתיימו בהסכם להפסקת אש שהחלה ב-26 באוגוסט, שהביאה לסיום מבצע "צוק איתן" שנמשך 51 ימים.


"הם אמרו לנו שמנגיסטו נכנס מאזור סודאניה בצפון הרצועה, וביקשו להחזיר אותו כי הוא משוגע", לעג אבו מרזוק לדיווחים בישראל. "איך יכול להיות שמכנים משוגע אדם שבמהלך המלחמה עובר 40 ק"מ מבאר שבע עד לרצועה במדים צבאיים?".




לדברי אבו מרזוק המשבר שהיה בישראל בסוגיה זו נבע מטענה זו, מאחר ובני משפחתו של הישראלי יודעים היטב שהוא לא לוקה בנפשו. "לו היה לבן עם עיניים כחולות, ישראל הייתה מתנהגת אחרת", הוסיף אבו מרזוק. "אבל הוא שחור, אתיופי ולכן אינו חשוב לצד הישראלי, ולכן זלזלו בו והדביקו בו את הבעיות הנפשיות. הישראלים יודעים את האמת".

בכיר החמאס הדגיש כי הארגון "אינו מוצא לנכון לומר דבר בעניין זה, כי לא יכול להיות שתהיה אמרה ללא מחיר, לפני שישראל תתחייב ותכבד את המשא ומתן הבא בעניין". הוא שב על תנאי חמאס בעניין, שחרורם של 54 אסירים "ששוחררו במסגרת עסקת שליט על אפה של הישות הציונית", כדבריו.

אבו מרזוק הכחיש דיווחים שישנם מתווכים בעניין גופות החיילים או האסירים הישראלים שבידי חמאס. "אין תיווך גרמני או אחר בסוגיית חילופי האסירים", הדגיש הבכיר בחמאס. "עד עכשיו לא מדברים על כך".