14 חיילי גדוד 51 של חטיבת גולני שעזבו את המוצב הלילה לאחר הדחת אחד מחבריהם בעקבות עבירות משמעת חוזרות ונשנות, נשפטו היום (שלישי) על ידי מפקד הגדוד לתקופות מאסר של 28-14 ימים. חלק מהמורדים קיבלו ריתוק ביחידה לאחר שהביעו חרטה בפני המג"ד על המעשה. 



הלילה, לאחר שעסבו את המוצב, נסעו החיילים לקרית שמונה, שם בילו את הלילה. 


"הם טענו שהמג"ד קשוח איתם יותר מידי ולא מתגמש בשום דבר" סיפר אחד הלוחמים בחטיבה שלא השתתף במרד. "החייל שהודח הוא באמת בעייתי, לא מקשיב ועקשן אבל הם הלכו אתו כי גם הם לא מסתדרים עם המג"ד", הוא סיפר.

קצת לאחר 1:00 בלילה ומשלא נענו להשבתו של חברם החליטו החיילים לעזוב את המוצב למרגלות החרמון על גבול ישראל סוריה. המוצב שממנו ברחו הלוחמים נחשב לנקודה מאוד משמעותית בגבול. אולם המפקדים הבינו כי מדובר בלוחמים שמתכוונים לעזוב את המקום ומינו לוחמים שעמדו בכוננות במקומם.

אביו של אחד הלוחמים סיפר למעריב אונליין: "זו קבוצה של לוחמים איכותיים שמשרתים מזה שנתיים. זו מחלקה מאוד גדולה שאף אחד מהם לא נשר למפקדה. אחד הלוחמים הביע רצון לסיים תפקיד ואחר כך הוא התחרט ובכל זאת המפקדים שלו החליטו להעביר אותו. הם כולם קיבלו החלטה להישאר מגובשים. אחד בשביל אחד".

האב סיפר כי מאז שעזבו את הבסיס הוא שוחח עימם במטרה לשכנע אותם לחזור בהם. "אחרי שיחות עימם הם קיבלו החלטה לחזור ולקבל את העונש כשהם יודעים שהם יענשו. הם יודעים שזה יגמר בזה שהם ישלמו מחיר אבל הם ישלמו את זה. הם לא עשו את זה מתוך שיקול של תנאי שירות אלה של אחווה ורעות", אמר