איילת, אמו של טוראי דן סלע בן ה-18 שלקה במכת חום ומת אתמול בירושלים, סיפרה כי הוא היה בריא ואף אימן כדורסל: "הוא ניהל חוגי כדורסל ובערבים הוא היה עוזר מאמן בהפועל עפולה וככה הוא העביר את השנתיים לפני הגיוס. הוא כל כך אחראי, הוא לא ילד ששנא מים, הוא שתה מים תמיד. אין לי מילים", כך סיפרה לניב רסקין בגל"צ.



"אני לא יודעת הרבה פרטים, אפילו לא ידעתי שעשו מאמצי החייאה", סיפרה האם, "לא דיבר איתי אף אחד עדיין. הוא התגייס לפני שבועיים וחצי, סימס לי בלילה הקודם. היה חום אימים, ידעתי שהוא הולך לישון והם יוצאים לסיור בירושלים, מעבר לזה שום דבר. הוא כל כך אחראי, הוא ילד מתנה הוא כל כך אחראי, זה משהו שלא נתפס לי".

כשנשאלה אם יש לה טענות כלפי הצבא, אמרה האם כי "זה לא משהו שיחזיר לי אותו. שאלו אותי אם אני כועסת. אין לי מושג. אין לי מושג מה הנהלים, אין לי מילים. אנחנו בשוק" והוסיפה כי "הוא כל כך אהב את החבר'ה שאיתו, הוא באמת אהב אותם. הוא אמר שהוא חולה עליהם. הוא היה שבועיים וחצי בצבא ומיועד למסלול של חצי שנה של מ"כ טירונים".

על כך שאיבריו נתרמו להשתלה, סיפרה איילת כי בנה חתם על כרטיס אד"י לפני כחצי שנה ולמשפחה לא הייתה התלבטות: "זה היה לי ברור. זה דן. אני בטח אשמע שהוא עזר לכל אחד שם ולקח את עצמו אחרון. הוא היה באמת ילד כל כך אחראי שזה פשוט לא נתפס לי". סלע יובא למנוחות הערב ב-18:00 בעפולה.

צה"ל יחקור את נסיבות האירוע 

הצעיר התמוטט בבירה כתוצאה ממכת חום ופונה לבית החולים שערי צדק, שם ניסו להיאבק על חייו, אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו. 
הוריו של החייל החליטו לתרום את איבריו ולהציל חיים ואמרו: "לדן היה כרטיס אדי ואנו מכבדים את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים".
 
מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הצהריים נקבע מותו של חייל צה"ל, טוראי דן סלע. סלע פונה מוקדם יותר היום לבית חולים לאחר שהתמוטט במהלך סיור צבאי בירושלים. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל התמוטט כתוצאה ממכת חום והודעה נמסרה למשפחתו".
 
הפאראמדיקים של מד"א רפאל הרבסט וחגי ונגוש, שהגיע לאזור, סיפרו על האירוע: "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה צעיר כבן 18 מחוסר הכרה. חובשת שהייתה במקום ניסתה לסייע לו ומיד התחלנו בטיפול. הוא היה עם סימנים של מכת חום, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל טיפול לקירור חום הגוף, נוזלים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים, כשמצבו הוגדר קשה מאוד ולא יציב".
 
עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה על מנת לתחקר באופן מעמיק את נסיבות האירוע. כמו כן, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, את כלל המפקדים בצה"ל לשוב ולחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום. צה"ל משתתף בצער המשפחה וילווה אותה ככל שיידרש".