ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות פיגוע הדריסה שאירע מוקדם יותר היום (חמישי) באזור שילה ובו נפצעו שלושה צעירים, בהם שניים קשה: "ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה''ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים".



נתניהו הוסיף: "תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות, נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיב גם הוא לפיגוע ואמר: "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור". "אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים", הוסיף הנשיא.

גלאון: "האחריות לעצירת הטרור מוטלת על רה"מ"
 
מהמחנה הציוני נמסר כי "על ראש הממשלה להחזיר את הבטחון לתושבי ישראל, זהו אירוע חמור של טרור נפשע" והוסיפו: "אנו משבחים את חיילי צה"ל שפעלו נכון ומדויק ועצרו את המחבל מלפגוע בעוד אנשים ומשוכנעים שכוחות הביטחון ירדפו את האחראים לפיגוע עד שיתפסו אותם, על מנת שכל מחבל יידע שמדינת ישראל לא תניח לאף מחבל לחמוק מבין ידיה". 

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלה לפיגוע וכתבה כי "פיגוע הדריסה סמוך לשילה הוא ניסיון רצח מזעזע ואין שום הצדקה לאלימות אף פעם. נקודה. כמו שתושבי הדרום לא יכולים להשלים עם "טפטופים" כך גם אזרחיות ואזרחי ישראל לא יכולים לחיות בשלום עם פיגועי דריסה, דקירה בקבוקי תבערה או יידוי אבנים. האחריות לעצירת הטרור מוטלת על ראש הממשלה נתניהו. מדיניות ההתקרבנות, ההשמצה וההפחדה של ממשלתו לא יעצרו את השנאה".

ח"כ גלאון הוסיפה כי "כדי לעקור את המוטיבציה לטרור, כדי להנמיך את הלהבות וכדי לייצר תקווה למיליוני בנות ובני האדם החיים כאן, ראש הממשלה חייב להחליף דיסקט ולהבין שסיום הסכסוך עם הפלסטינים הוא קודם כל אינטרס ישראלי, ולהתניע מחדש את המשא ומתן".

פרס: "פיגוע טרור נתעב"



הנשיא לשעבר שמעון פרס גינה בחריפות את הפיגוע ואמר כי "מדובר בפיגוע טרור נתעב לכל דבר, שרק בנס לא נגבו חיי אדם של צעירים. אני מצדיע לכוחות הביטחון על תגובה מהירה נחושה ומקצועית. מי שזוקף ראשו לטרור צריך לדעת כי יהיו לכך השלכות כבדות״.

השר אורי אריאל אמר כי "מתיישבי יהודה ושומרון מתמודדים מדי יום עם התנכלויות ופיגועים שאינם מתפרסמים בתקשורת. הפיגוע הזה כמו הקודמים לו הוא תוצר ישיר של מערכת ההסתה המשומנת של הרשות הפלסטינית. לפיכך, אינני מצפה שיגנו את המעשה, כפי שאנו היהודים יודעים לגנות את השוליים שבקרבנו".
 
אריאל הוסיף: "אני קורא לשר הביטחון להגביר את פעילות אבטחת הצירים והצמתים".
 
השר דני דנון התייחס גם הוא לפיגוע הדריסה כי יש "להגיב בנחישות כנגד כל מי שפוגע באזרחי ישראל, על אויבנו לדעת שפגיעה באזרחנו תענה ביד קשה. אני מברך את הכוחות שהיו בשטח על תגובתם המהירה".

ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הגיב גם הוא ואמר כי "פיגוע הדריסה הינו צעד נוסף בדרך של הפלסטינים לגל אלימות נוסף שמטרתו פגיעה ברעיון ההתיישבות הציוני, רק תגובה חריפה של מערכת הביטחון והממשלה מול המחבלים, תעצור את הטרור המשתולל. החיים ביהודה ושומרון הפכו בלתי אפשריים ולא ניתן לזה יד".
 
שני צעירים נפצעו קשה ואחד קל בפיגוע הדריסה שאירע ליד שילה, בגבול בנימין ושומרון, בציר 60 בצומת סמוך לכפר סאנגי׳ל. מחבל פלסטיני התקרב אל הצומת במהירות ככל הנראה מכיוון ירושלים וניסה לדרוס צעירים שעמדו לצד הכביש. 
 
הפצועים במצב קשה מורדמים ומונשמים ואחד מהם פונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם. לוחית הרכב של המחבל בעלת לוחית זיהוי ישראלית, לפי הערכה ראשונית, הרכב גנוב.