לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו היום (שני) כתבי אישום חמורים כנגד שני תושבי מג'דל שמס, המייחסים להם עבירת רצח חייל סורי ותקיפתו החמורה של חייל נוסף לפני כחודש וחצי באירוע הלינץ' בנווה אטיב. 

השניים, באשירה מחמוד, 48 אם לארבעה ילדים ממג'דל שמס ועמאל אבו סאלח, צעיר בן 21 נאשמים בכך שגרמו למותו של הפצוע הסורי לאחר שתקפו אותו באכזריות. אבו סאלח נראה בסרטון כמי שמכה בקרש את אחד הפצועים שהובאו באמבולנס הצבאי, כשבאשירה מחמוד, אשר שהתה גם היא במקום, רוצצה את גולגולתו בסלע גדול שהרימה והטיחה בו.
 
רב פקד אלי פוקס, אשר ניהל את החקירה, אמר לאחר הדיון למעריב אונליין כי: "הצלחנו לאסוף ראיות כנגד אישה מבוגרת וצעיר שתקפו את הפצוע הסורי. הנאשם הודה במעשה, אך הנאשמת לא שיתפה פעולה. ההתפתחויות הגיעו בשבוע האחרון. הנאשמת טענה כי בני משפחתה נהרגו על ידי ארגון ג'בהת אל נוסרה ואמרה 'איך אתם הייתם מגיבים'?". 
 

שלפו מהאמבולנס את שני הפצועים והיכו בהם ללא רחם 

כזכור,עשרות רדפו מתושבי מג'דל שמס אחרי האמבולנס שהוביל ב-22 ביוני השנה שני חיילים סוריים שנפצעו באורח קשה מאזור החרמון לבית החולים רמב"ם בחיפה. אלא, שבדרך נכנס נהג האמבולנס דרך מג'דל שמס ושם נבלע בתוך המון זועם. מחמוד מכחישה את הנעשה ואמרה בכניסה לדיון כי לא עשתה דבר.


בדרכו להימלט רדף אחרי האמבולנס המון זועם שהצליח לחסום את דרכו פעם נוספת בנווה אטיב, שם לאחר שתקפו ופצעו באורח קל שני חיילי צה"ל שלפו מתוך האמבולנס את שני הפצועים הסורים והיכו בהם ללא רחם עד שאחד מהם כאמור מצא את מותו. על פי כתב האישום, אחד הפצועים נחשב על ידי ההמון למת ולכן עזבו אותו במנוחה ובכך ניצלו חייו. 
 אירוע הלינץ' החמור זעזע את המדינה כולה וקצר תגובות וביקורת נוקבת במקביל לסערה בקרב הקהילה הדרוזית.
 לאחר חקירה מאומצת על ידי מחלק המיעוטים של הימ"ר במחוז צפון במשטרה בראשותו של רפ"ק אלי פוקס, במהלכה נגבו עדויות רבות, עוכבו חשודים רבים ובוצעו מעצרים הצליחו החוקרים לבסס תשתית ראייתית לכאורה כנגד שני תושב מג'דל שמס, אחת מהם אישה כאמור.
 
גורמים בכירים במשטרה מציינים כי בכוונתם למצות את החקירה עד תום: "התנהלה חקירה מאד ארוכה, הרבה מאד חשודים ואחרי הכל מגישים כתב אישום נגד שניים מהמעורבים ביניהם אישה תושבת מג'דל שמס בגין עבירת רצח. הכוונה שלנו היא להמשיך ולמצות את החקירה עד להגשת כתבי אישום נגד כל המעורבים בפרשה הקשה".