תופעת ניסיונות ההצטרפות לדאעש, ממשיכה לצבור תאוצה בקרב ערביי ישראל. משטרת ישראל והשב"כ התירו היום (חמישי) לפרסום כי שני צעירים אזרחי ישראל ניסו להצטרף לדעאש.



תושב מזרח ירושלים, ניסה להצטרף לארגון ואף טס לשם כך לטורקיה, במטרה לעבור לסוריה ולהצטרף ללחימה שם, כך עולה מכתב אישום שהוגש היום נגד פארס שריתח (18) על ידי פרליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד שירה נתן.



על פי כתב האישום, באפריל 2015 תכנן פארס שריתח, ביחד עם שניים מבני משפחתו, להצטרף לדאעש. לצורך כך החליטו השלושה להגיע לטורקיה. במאי 2015, כאשר הגיעו השלושה לאיסטנבול, סורבה כניסתו של פארס שריתח מאחר ודרכונו לא היה בתוקף. הוא החליט להגיע לישראל על מנת לחדש את דרכונו, במטרה לנסות בשנית להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש.



כאשר הגיע לביתו בכפר עקב שבירושלים, המשיך שריתח להיות בקשר עם שני האחרים שהגיעו לסוריה. החקירה, שנוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הסתעפה, עד אשר נעצר. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



נחשף לסרטונים והזדהה עם האידיאולוגיה הג'יאהדיסטית



צעיר נוסף, ח'מיס עדנאן, תושב רמלה וסטודנט במכללה האקדמית כנרת, נעצר בנתב"ג בחודש שעבר לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאע"ש. כתב אישום הוגש נגדו היום לבית המשפט המחוזי בלוד בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ וניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב.

ח'מיס סלאמה (21) סטודנט להנדסה, הודה בחקירתו בשב"כ כי בחודשים האחרונים נחשף באינטרנט לתכנים וסרטונים של 'המדינה האסלמית' מהם עמוקות עד כדי הזדהות עם האידיאולוגיה הג'יאהדיסטית של הארגון ועם פעולותיו. 
במסגרת גלישותיו ברשת האינטרנט קשר ח'מיס קשרים עם מפעילי הארגון. אחד מהפעילים שזיהה את ההתעניינות הגוברת של ח'מיס בארגון, הסביר לו בהרחבה על דרכה של 'המדינה האסלאמית' ועל התגמול הרוחני-דתי של הפעילים.
לאור המידע שקיבל החליט ח'מיס לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה בשורות הארגון. לאחר שח'מיס עבר בהצלחה מבחן ידע, הוא קיבל הנחיות לצעדי המשך לצורך התגייסות לארגון.
במסגרת ההכנות להצטרפות לארגון רכש ח'מיס כרטיס טיסה לאיסטנבול ומשם טיסת המשך לעיר אדנה הסמוכה לגבול עם סוריה. ח'מיס עדכן את אותו פעיל על הגעתו והתבקש להעביר את הלילה במלון מקומי עד לאיסופו למחרת על דיי גורם מטעמו של הפעיל. בתוך כך, המשטרה הטורקית עצרה את ח'מיס במלון בו שהה ולאחר מספר ימים גירשה אותו חזרה לישראל. 

תופעה המתרחבת ברחבי העולם
 
בחודש שעבר דווח על שלושה צעירים ערבים-ישראלים שהגיעו לגבול טורקיה-סוריה ומנסים לחצות את הגבול על מנת להצטרף לדאעש. בחודש מאי נהרג יונס מדני עאזם, בן 27 מטייבה בלחימה בעיר תדמור בסוריה לאחר שהצטרף למדינה האסלאמית.

התופעה, אשר מתחזקת באירופה ובשאר העולם, תופסת מימדים מדאיגים. אמש פורסם בארצות הברית כי שני צעירים בנו סיפור כיסוי, בדמות ירח דבש, על מנת להצטרף לארגון. מדובר בשני סטודנטים באוניברסיטה מקומית במיסיספי, שעומדים כעת בפני כתב אישום, לאחר שנעצרו בנמל התעופה במהלך סוף השבוע. השניים חשודים בקשירת קשר עם ארגון טרור ובתמיכה בדאעש.
תצהיר שהוגש לבית המשפט המחוזי במדינה הציג כיצד שני סוכנים סמויים של ה-FBI חשפו את התכנית של בני הזוג. הסוכנים הסמויים שוחחו עם בני הזוג ברשתות החברתיות וכך גילו את תכניותיהם.