הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הוציאה הודעה מטעמה בהמשך להידרדרות במצבו של האסיר שובת הרעב מוחמד עלאן ובה נכתב כי "לאחר הידרדרות במצבו של האסיר הגיבור מוחמד עלאן למצב של איבוד הכרתו, לאחר 61 ימי שביתת רע, במידה והוא יפול כשאהיד - מבחינתו הסתיימה הפסקת האש". 



דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד הוסיף: "פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, מודיעות בכך כי במידה והאסיר הגיבור מוחמד עלאן יפול כ'שאהיד', אז מדובר בפשע של הכיבוש כלפי אסירינו ובני עמנו, מה שמחייב אותנו לתגובה מוחצת, שתסיים בזאת את המחויבות שלנו לתהדיה, הפסקת האש".



מבית החולים "ברזילי" באשקלון בו עלאן מאושפז, נמסר הבוקר כי מצבו החמיר ו"הוא מקבל טיפול רפואי הכולל הנשמה ומתן נוזלים ומלחים לווריד ומצבו יציב. הטיפול ניתן בהתאם להנחיות וועדת האתיקה. הודעה נמסרה לרופא הצלב האדום, שהגיע לבית החולים, ולעורך דינו של החולה". 




מוחמד עלאן. קיימת סכנה לחייו


ד''ר חזי לוי, מנכ"ל בית החולים ברזילי עדכן על מצבו של עלאן ואמר כי "קיימת סכנה לחייו, הוא נמצא בשביתת רעב של כ-60 ימים, זה מצב לא פשוט, גופו איבד ולא מקבל חומרים רבים שחיונים למערכות בגופו, בית החולים התריע על כך, וגם בית החולים דיברו עם המשפחה על מצבו".
"משעות הלילה החלה התדרדרות במצבו הבריאותי של עלאן, החלו התכווצויות, בעיות בנשימה, איבוד הכרה והוא עבר פעולות החייאה, כרגע הוא מורדם ומונשם, מקבל נוזלים מינרלים שונים וויטמינים שונים", סיפר ד"ר לוי.
"כאמור משפחתו נכנסה לבקר אותו לאחר שזה תואם מול שירות בתי הסוהר לצורך הצלת חייו, המחבל יישאר בטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם לצורך ניסיון להצלת חייו לאחר שהמערכות שלו קרסו ללא אזהרה מוקדמת והוא מורדם ומונשם עם סכנה לחייו", נמסר מבית החולים.