החייל שנפצע קל בפיגוע הדקירה שאירע היום (שבת) בשעות הצהריים בכביש 443 שוחרר מבית החולים שערי צדק לביתו.



כזכור, הפיגוע אירע במחסום בל, בעת שהמפגע, תושב בית ענאן, ביקש מים מהחייל ודקר אותו. החייל שלף בתגובה את נשקו וירה במחבל בידו.



החייל הפצוע קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לאחר מכן לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק.



מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל שהיה במקום פתח בירי לעבר המחבל, שנפגע כאמור בידו ונעצר.



המחבל בחקירתו: רבתי עם אבי והחלטתי לבצע פיגוע



בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו. 



גורם בצה"ל אמר כי ערנותם של החיילים מנעה פיגוע קשה יותר.




זירת הפיגוע, היום. צילום: שלמה מור



זהו פיגוע הדקירה השני שאירע השבוע: ביום ראשון, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. 



פאראמדיקית מד"א, ענבל ווברמן, שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו למחסום ראינו גבר כבן 26 עם סימני דקירה בפלג גופו העליון מטופל על ידי כוח רפואה צבאי, הוא סיפר לנו שהוא נדקר בזמן שתדלק את רכבו, הענקנו לו טיפול רפואי בשטח ופינינו אותו במצב קל לבבית חולים בירושלים".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לפיגוע הדקירה וכתבה כי "הפיגוע בתחנת דלק בכביש 443 מזכיר לנו היטב עם מה אנו צריכים להתמודד ועד כמה אנו חייבים לנקוט ביד ברזל כלפי מפגעים ושולחיהם".



רגב הוסיפה: "ממשלת ישראל נוקטת יד ברזל מול מחבלים וטרוריסטים, אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה. נמשיך להילחם בטרור באפס סובלנות ולעשות הכל כדי לסכל פגיעה באזרחים. אנחנו כאן לא כדי להיות מיעוט נרדף אלא כדי לנהל חברה יהודית דמוקרטית במדינת ישראל, אין ספק כי כוחנו באחדותנו".