רב שוטר ד', שנפצע אמש באורח קל בגבו בפיגוע הדקירה בצומת הביתות שבשומרון, חזר היום (ראשון) לפעילות מבצעית ושיחזר את רגעי הפיגוע אמש: "הרגשתי חבטה בכתף, הסתובבתי והדפתי את המחבל. עוד לפני שדרכתי את הנשק זיהיתי את הלוחם שלצדי יורה במחבל ומנטרל אותו".



צוות הלוחמים שיחזר הבוקר בפני מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב ומפקד מרחב מג"ב איו"ש, תת ניצב עוזי לוי את רגעי הפיגוע שאירעו אמש בצומת הכניסה לכפר בתה.



רב שוטר ב', שחיסל את המחבל, סיפר לקצינים הבכירים על האירוע: "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד הלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע ושצריך לפעול ומהר. ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל".



לדבריו, כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול, לשמחתי המחבל נוטרל עוד טרם הצליח להשיג את מטרתו״.



על חזרתו המהירה ליחידה אמר רש"ט ד': "היה לי חשוב לחזור לפלוגה ולחברים כמה שיותר מהר. היינו ערוכים לאירוע מהסוג הזה. אין לי ספק שהמוכנות שלנו היא הסיבה שהאירוע הסתיים בפציעה קלה שלי, בנטרול מהיר של המחבל וללא פגיעה באזרחים חפים מפשע".



מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את פעילות הלוחמים ואת תגובתם המהירה והנחושה וציין: "הלוחמים גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם, במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".