ההפגנה בעד ונגד העציר המנהלי מוחמד עלאן מחריפה. המשטרה פיזרה את ההפגנה שהחלה אחר הצהריים (ראשון) בבית החולים ברזילי, שם מאושפז עלאן, וזו עברה לצומת אשקלון שנחסם לתנועה.



שלושה אוטובוסים שהגיעו לעיר על מנת לקחת חלק בהפגנה נעצרו על ידי המשטרה בכניסה לעיר, מה שהביא לעימותים בין השוטרים למפגינים, שיידו לעברם אבנים וריססו אותם בגז פלפל.



מנגד, הגיעו למקום גם אנשי ימין, בהם עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, שקראו לתת לעלאן להמשיך לבות רעב ולמות.



במהלך ההפגנה נעצרו למעלה 15 בני אדם - עשרה ערבים וחמישה יהודים, בהם קטין תושב אשקלון שהחזיק בידו אבן. העצורים נלקחו לחקירה בתחנת אשקלון.



טיבי מאשים את ראש הממשלה

מוקדם יותר הגיע לבית החולים ד"ר האני עאבדין, רופא פלסטיני שסיכם עם רופאי בית החולים שיותר לו לבדוק את עלאן, אולם הסוהרים ששומרים על עלאן מנעו זאת ממנו. 



כל נסיונותיו של מנהל בית החולים, ד"ר חזי לוי לשכנע את הממונים עליו בנחיצות הביקור של ד"ר עאבדין לא צלחו ועל כן עזבו ח"כ טיבי וד"ר עאבדין את בית החולים ברזילי במחאה.



ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) טען כי ההחלטה למנוע מעאבדין את הביקור הגיעה מראש הממשלה בנימין נתניהו:  "זוהי החלטה פוליטית תמוהה מצד אחד ותמוהה מאוד מצד שני".