חייל נפצע בינוני בהשלכת מטען חבלה לעבר מוצב צה"ל, סמוך לבית ג'אלא, בכביש 60 בין המנהרות להר גילה, הוא נפצע מהדף ומרסיסים.



החייל מפונה להמשך טיפול רפואי בבית חולים. כוחות צה"ל עורכים כעת סריקות באזור.

ח"כ יצחק הרצוג התייחס לפיגוע בו נפצע חייל צה"ל סמוך לכביש המנהרות ואמר: "מי שיפגע בישראלים - דמו בראשו". 

הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מול הטרור אין פשרות ואמרתי את זה גם לאבו מאזן אתמול. המצב מתדרדר ברצף אירועים ובלי שינוי דרסטי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו באינתיפאדה שלישית שתהיה תוצאה חמורה של אפס יוזמה ותקיעות מדינית".

שלושה פיגועי דקירה אירעו השבוע, כשבאחרון שבהם, ביום שני, הגיע מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22,  פלסטיני מהעיירה ראעי מדרום לג׳נין, לצומת תפוח, התקרב ללוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ופנה אליהם ואמר שהוא לא חש בטוב. 

הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב - שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף דורך את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל, שנפצע באורח אנוש, נוטרל ולאחר מכן מת מפצעיו.
הלוחם נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ולא פונה לבית החולים. המחבל עצמו נורה על ידי כוח במקום. כזכור, ביום שבת האחרון, אירעו שני ניסיונות לדקור חייל צה"ל ושוטר מג"ב, שרק בזכות עירנות השוטרים והחיילים לא הסתיימו במוות. 
בבוקר שבת אירע פיגוע דקירה נוסף בכביש 443, במהלכו הגיע מחבל למחסום בל, ביקש מים מחייל ודקר אותו. בתגובה, שלף החייל את נשקו וירה במפגע, תושב בית ענאן, בידו.  החייל, אשר נפצע קל ופונה לבית החולים שערי צדק שוחרר מאוחר יותר מבית החולים לביתו.
בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו. גורם בצה"ל אמר כי ערנותם של החיילים מנעה פיגוע קשה יותר.
בפיגוע נוסף שאירע בתחילת השבוע, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק.