סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר בתגובה לפציעת חייל בינוני הערב (רביעי) בהשלכת מטען חבלה לעבר מוצב צה"ל סמוך לבית ג'אלא כי "פסיקת בג"ץ פוגעת בביטחון מדינת ישראל. כניעה לסחטנות של אסיר אחד היא מתן פרס לטרור".



קודם לכן הערב, קבע בית המשפט העליון כי בשל מצבו הרפואי של מוחמד עלאן, העציר השובת רעב, הוסר זמנית צו המעצר המנהלי נגדו, והוא יישאר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי. 



"החלטתו של בג"ץ מוקדם יותר הערב העניקה לפלסטינים הוכחה כי ניתן לנצח אותנו בעזרת הטרור ושביתות רעב ורק תביא לשביתות רעב המוניות של אסירים נוספים", אמר סגן שר הביטחון



"הפיגוע שבוצע הערב מוכיח כי הפלסטינים פועלים בכדי לבנות מדינה פלסטינית נקייה מיהודים", הוסיף בן-דהן. 

בהתאם להחלטת בג"צ, בני משפחתו ומקורביו של עלאן יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים. המשמעות היא כי בשלב זה, נוכח מצבו הרפואי של שובת הרעב, הצו המנהלי אינו מופעל עוד. 
לאחר שיתייצב מצבו, ובאם יבקש עלאן לעבור לבית חולים אחר, הוא יפנה לרשויות, ואם יתעוררו קושי או אי הסכמה – ניתן יהיה לפנות לבית המשפט, כך מסרו מבית המשפט. אם הנזק אכן יהיה בלתי הפיך, מוחמד עלאן ישוחרר ויהיה אדם חופשי.

בתוך כך, גבר ופעוטה נפצעו באורח קל מידויי אבנים הערב בכביש 45 באזור ירושלים.  אבנים הושלכו לעבר שני כלי רכב בציר בין צומת עטרות למחלף בן-ציון. נזק נגרם לשני כלי רכב כאשר נהג אחד נפגע קל בכתף ולא נזקק לטיפול רפואי, ותינוקת כבת שנתיים נפגעה קל משברי זכוכית ופונתה על ידי אביה.