שובת הרעב מוחמד עלאן, ממשיך להעסיק את כוחות הביטחון, אשר חוששים כי במידה ומצבו יתדרדר והוא ימות, צפויות הפגנות והתפרעויות קשות.



בצה"ל מאשרים כי אכן הועלתה הכוננות בדרום הארץ בעקבות הערכות מצב שנעשו בימים האחרונים לפיהן אם מצבו של מוחמד עלאן, שובת הערב לשעבר יתדרדר, תיתכן תגובה מהג'יהאד האסאלמי לרצועת עזה.
הבוקר הותר לפרסום שהוצבה סוללת כיפת ברזל אחת לפחות בדרום באזור אשדוד, מחשש לירי רקטות מכיוון רצועת עזה. מאוחר יותר אושר גם לפרסם כי סוללת כיפת ברזל הוצבה גם בבאר שבע. בימים האחרונים יתקיימו מספר הערכות מצב בעקבות מצבו הרפואי של פעיל הג'יהאד האסלאמי, מוחמד עלאן. במערכת הביטחון זיהו הסלמה והסתה ברשתות החברתיות בכל פעם שהופצו שמועות באשר להחמרה במצבו.


גורם ביטחוני אישר היום (חמישי) ל"מעריב אונליין" כי סוללה של כיפת ברזל נפרסה באשדוד כחלק מהמוכנות הגבוהה, מחשש שהאירוע יגרור תגובה חריפה ויתלקח. 



כזכור עלאן הינו פעיל של הג'יהאד האסלאמי, אשר נמצא במצב קשה ושובת רעב כבר 65 ימים. הארגון אף הודיע כי הוא לא יעבור בשתיקה אם יקרה משהו לעלאן.



רופאו של עלאן: "הוא עלה על דרך המלך"



"אנחנו ממשיכים לטפל במוחמד עלאן, כפי שנדרשנו עד להחלטת בג"ץ ומאז ההחלטה", אמר היום רופאו של עלאן, ד"ר חזי לוי, מהמרכז הרפואי ברזילי באשקלון. בתדרוך היומי אמר ד"ר לוי כי "אתמול מצבו התדרדר עד כדי הצורך להרדימו ולהנשימו, מה שהצריך מאיתנו טיפול אינטנסיבי. היום הוא מגלה שיפור רב, הפסקנו את ההרדמה וההנשמה והוא מתחיל לתקשר שוב. אני שמח שבהיבט הרפואי הוא עולה על דרך המלך". 
"אנחנו לא יודעים לאן מועדות פניו, אנחנו ממשיכים לטפל בו מאז ומקווים שזה יפתר. ממש ברגע זה יש שיחה איתו שמעדכנים אותו בהחלטת בג"ץ ובכל התהליכים שקורים מסביב.

"המלצתנו החמה היא שהוא יתחיל לקבל מזון, לאט לאט, עם סוכרים, כאלה שהגוף שלו יכול לספוג. אנחנו צריכים לבנות אותו שוב, זה קשה למי שאינו מסוגל לספוג את מרבית מה שניתן לו. אני מקווה שיספרו לו את המתרחש, הוא ישנה את תפיסתו, ויסכים לקבל את ההזנה, אחרת לא נוכל לעזור לו".

כזכור, אמש קבע בית המשפט העליון קבע כי בשל מצבו הרפואי, הוסר זמנית צו המעצר המנהלי של האסיר שובת הרעב מוחמד עלאן, והוא יישאר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי.
בני משפחתו ומקורביו של עלאן יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים והמשמעות היא כי בשלב זה, נוכח מצבו הרפואי של שובת הרעב, הצו המנהלי אינו מופעל עוד. אם הנזק אכן יהיה בלתי הפיך, מוחמד עלאן ישוחרר ויהיה אדם חופשי.
בתגובה להחלטה, אמר אחיו של מוחמד עלאן, עמיד עלאן, בפתח בית החולים: "אלחמדולילה, תודה לאלוהים, אני ראיתי צדק מאלוהים".
מהצד השני, ההחלטה גרמה לביקורת חריפה וקשה מצד גורמים במערכת הפוליטית ובממשלה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס להחלטת ומתח ביקורת על ההתנהלות של ההסתדרות הרפואית: "ההחלטה על שחרורו של המחבל עלאן נגרמה בראש ובראשונה כתוצאה מעמדתה של ההסתדרות הרפואית, בראשות ד״ר אידלמן, שלא לטפל בשובתי רעב עד לאובדן הכרה ועד לחשש לנזק בלתי הפיך".
השר הפנה אצבע מאשימה כלפי ההסתדרות הרפואית והוסיף כי "לכל אורך תקופת אשפוזו, ד״ר אידלמן דרש מהרופאים ואיים עליהם שלא לפעול לפי חוק זכויות החולה למרות החלטות ועדת האתיקה של בתי החולים. הגיע הזמן שההסתדרות הרפואית והעומד בראשה יכבדו את החוק במקום לנקוט בפעולות שמובילות בסופו של דבר לשחרור מחבלים".
שרת התרבות והספורט, מירי רגב ביקרה גם היא את ההחלטה: "בג״ץ נכנע לסחטנות המחבל מוחמד עלאן במקום ליישם את חוק ההזנה בכפייה.עלאן הוא ממציא שיטת ההתאבדות החדשה על מזבח הערכים של מערכות הצדק והאנושיות של ישראל", אמרה רגב.
שרת התרבות הוסיפה כי "החלטת שופטי בג״ץ פותחת פתח מסוכן ומאפשרת למעשה את שחרורם של מאות אסירים שיקומו ויחקו את דרכו בדרך אל השחרור המיוחל".