גורם ביטחוני התייחס הערב (חמישי) לנפילת הרקטות בצפון הגולן וישר כי אמר כי "הירי לעבר שהתרחש בוצע ע"י ארגון הג'יהאד האסלאמי במימון והכוונה איראנית".



הגורם הוסיף כי "בצה"ל רואים את סוריה אחראית לירי והיא גם תישא בתוצאות".



במקביל לכך, בצה"ל אישרו את הדיווחים על תגובת צה"ל באזור הצפון ואמרו: "תקפנו הערב מטרות בסוריה". מוקדם יותר, דיווחו תושבי הצפון על מסוקים שחגו באוויר באזור הגבול.



דיווח: הרוגים סורים בעקבות התקיפה


ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, דיווח הלילה כי ישנם הרוגים מחיילי צבא סוריה בתקיפת צה"ל. בדיווח נאמר כי התקיפה הישראלית בוצעה כאשר קרבות עזים מתנהלים באזור קוניטרה.



כזכור, בשעות הערב המוקדמות נשמעו אזעקות בצפון הארץ ואותרו ארבע נפילות באצבע הגליל. מדובר צה"ל נמסר לאחר הנפילה כי מדובר משיגורים שבוצעו ממרכז רמת הגולן הסורית לעבר שטח ישראל.



זאת הפעם הראשונה שרקטות המשוגרות מסוריה נופלות בגליל העליון, מדובר במרחק רב שעוברת הרקטה, מה שמראה כי אכן מדובר בירי מכוון ולא בזליגה.



האזעקה הופעלה באזורים: גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, אמיר, שדה נחמיה ושמיר. צה"ל פתח בבדיקה ומחפש נפילות נוספות.



לא דווח על נפגעים, אך צה"ל ממשיך לחפש נפילות נוספות באזורים בהם נשמעה האזעקה.



בשל הנפילות, שריפות פרצו בשטחים פתוחים. צוותי כיבוי מתחנת גליל גולן פעלו יחד עם שישה צוותי כיבוי וטיפלו בשריפת קוצים שפרצה בשני מוקדים באזור. השריפה התפשטה לרמת הגולן, אך לא נשקפה סכנה ליישובים במקום.