גורם בכיר בצה"ל התייחס אמש (חמישי) לירי הרקטות לכיוון ישראל שבוצע מוקדם יותר ואמר כי צה"ל הגיב באופן נרחב.



הוא פירט על התגובה: "תקפנו עד עכשיו 14 יעדים, מטרות תשתית ואמל"ח בצבא סוריה. התקיפה בוצעה באמצעות טנקים, ארטילריה ומטוסים. זוהי תקיפה יחסית רחבה, גם בהיקף וגם במספר המטרות.



לדבריו, "מדובר בתקיפה רחבה יותר מהפעמים הקודמות, במטרה להגיב לחומרת האירוע ולהעביר מסר".



"אירוע מכוון מאיראן"


הגורם אף התייחס לדברי הגורם הביטחוני, שאמר קודם לכן כי הירי בוצע ע"י הג'יהאד האסלאמי במימון איראני: "מדובר באירוע מכוון מאיראן. ראש מחלקת פלסטין בכוח קודס האיראני, סעיד אי זאדי, הוא זה שהכווין את ירי הרקטות, והוא גם האחראי על העברות האמל"ח בציר סוריה לבנון".




שריפה בשטח פתוח בעקבות הירי לצפון הארץ. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90


הגורם הוסיף כי "אין לירי הזה שום 'חשבונות עבר', והוא לא הגיע כנקמה על כלום. זו פעולה של אינטרסים איראנים ולא יותר".



עם זאת, הגורם ביקש להדגיש כי "סוריה היא אחראית לירי הזה".



כזכור, בשעות הערב המוקדמות נשמעה אזעקה סמוך לגליל העליון. לאחר מכן אותרו ארבע נפילות בשטחים פתוחים. שתי רקטות נורו לגליל העליון ושתיים נוספות למרכז רמת הגולן. לא היו נפגעים, אך שריפות פרצו בשטחים פתוחים בהם נפלו הרקטות.



הגורם הוסיף כי "העובדה שזה ירי של הג'יהאד האסלאמי לא קשורה לשובת הערב מוחמד עלאן. זה אירוע לחימום הזירה הצפוני באמצעות איראן".



"קדימון לאיראן עשירה יותר ורצחנית יותר"



שר הביטחון, משה בוגי יעלון, אמר הלילה כי "המשטר האיראני, באמצעות כוח אל קודס, מפקדו קאסם סלימאני ושליחיו בסוריה ובלבנון, חותר לפתוח חזית טרור נגד ישראל מרמת הגולן, ולשם כך מבריח נשק ומאמן חוליות טרור".



עוד אמר יעלון כי "בעקבות החתימה על הסכם הגרעין עם איראן והסרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה, מה שראינו הערב עלול להיות הקדימון לאיראן עשירה יותר ורצחנית יותר. כזו שתוכל להזרים כספים רבים ונשק רב לארגוני טרור על מנת לפגוע בישראל ובאינטרסים מערביים באזור ובכלל. זו כוונתו של משטר הדמים מטהרן, ואסור לעולם המערבי לטאטא את העובדה הזו מתחת לשטיח".
במקביל שוחח שר הביטחון יעלון עם ראש המועצה האזורית גולן אלי מלכה ועם ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, עדכן אותם בהתפתחויות וביקש מהם להמשיך בשגרת החיים הרגילה.