סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" אישרה היום (שישי) כי חייל סורי נהרג ועוד שבעה נפצעו בתקיפות חיל האוויר נגד בסיסים של צבא סוריה הלילה. על פי הסוכנות התקיפות הגיעו כסיוע למורדים במדינה. 



התקיפות של חיל האוויר הגיעו לאחר ירי הרקטות לעבר הגליל העליון אמש, שאחריו אמר קצין בכיר בצה"ל כי הירי בוצע ע"י הג'יהאד האסלאמי במימון איראני: "מדובר באירוע מכוון מאיראן. ראש מחלקת פלסטין בכוח קודס האיראני, סעיד אי זאדי, הוא זה שהכווין את ירי הרקטות, והוא גם האחראי על העברות האמל"ח בציר סוריה לבנון".




שריפה בעקבות ירי הרקטות אמש לאצבע הגליל. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90 

בהודעה של סוכנות הידיעות הרשמית הסורית נכתב: "במסגרת התמיכה בארגוני הטרור, מטוסי האויב הישראלי תקפו את אחד המוצבים באזור קוניטרה, דבר שהביא להריגת חייל ופציעתם של שבעה אחרים". 
מקור צבאי סורי מסר לסוכנות כי "התקיפה הזו היא חלק מהתמיכה בארגוני הטרור המזוינים והעלאת המורל הנמוך שלהם". הוא הוסיף כי "התקיפה של חיל האוויר הישראלי התוקפני התרחשה בשעה 23:30 אמש והיא נועדה לפגוע באחד המוצבים שלנו". 
יש לציין שמקור צבאי אחר בסוריה הודיע מוקדם יותר כי מסוק של צה"ל ירה כמה טילים לכיוון אדמת סוריה בשעה 18:30 אתמול. לדבריו, הטיילים פגעו ברשות התחבורה במבנה המושל בקוניטרה וגרמו לנזקים ברכוש בלבד.