התרגשות גדולה נרשמה בביתן חיל האוויר בתערוכה להצגת יכולות הומניטאריות של צבאות מכל העולם, תערוכה שמתקיימת בעיר ראדום שבפולין ומשכה אליה אלפים רבים שעמדו בתור כדי לראות מקרוב את אנשי יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר.

מדובר באחת התערוכות האוויריות המרשימות בעולם. בין היתר השתתפו בה צוותים אווירובטיים מספרד, איטליה ושוויץ, מטוס ״מיג 29״ לצד מטוס F-16, עשרות אלפי אנשים ו״קרנף״ אחד כחול לבן ששבר שיאים במספר האנשים שביקרו אותו בתערוכה.  


הביתן הישראלי בתערוכה. צילום: דובר צה"ל 

"גם אנחנו נדהמנו מכמות המבקרים שעמדו בתור בכניסה למטוס "הקרנף" במתחם שלנו" מספר גורם בצה"ל. "אנחנו לקחנו חלק בתערוכה הקרקעית והוזמנו על ידי חיל האוויר הפולני והצגנו את היכולות ההומניטאריות בין היתר יחידת החילוץ וההצלה ובתוך הקרנף את יכולות הפעלת חדר הניתוח בתוך מטוס הקרנף" הוא מספר.

גם סיפורים של אנשי היחידה שפעלו לפני מספר חודשים בנפאל תפסו את תשומת הלב של המציגים. "אנחנו לקחנו חלק בלא מעט אסונות הומניטארים, ויש פה התעניינות בלתי רגילה. היו במתחם שלנו עשרות אלפי אנשים, התורים פה ארוכים מאוד ליד הקרנף והתגובות הן של פליאה מצד אנשי מקצוע שבאים ללמוד. מה שמדהים הוא שמגיעים לכאן הרבה מאוד אנשים שלא מכירים את ישראל מהזווית הזו". 
 
בתערוכה משתתפים עשרים חילות-אוויר מכל רחבי אירופה שהציגו את מיטב כליהם. מטוס ה'קרנף' השתתף במבצעי סיוע ברחבי העולם, ויחידה 669 הינה אחת המקצועיות בעולם בתחום החילוץ וההצלה. לצד זה מספר הגורם כי לא ניתן להתנתק מן העובדה כי התערוכה מתקיימת על אדמת פולין. "אבא שלי ברח מפה לפני המלחמה והשאיר פה את אמו וחלק מבני משפחתו והקשר אבד עימם. אז יש כאן גם את החלק הרגשי שלא ניתן להתנתק ממנו, ובהחלט מרגש לעמוד פה ליד  דגלי ישראל לצד מטוס ענק של חיל האוויר" הוא מספר בהתרגשות.