חמשת תלמידי הישיבה האמריקאים שנקלעו אתמול לג'בל ג'והר בחברון וניצלו על ידי תושב פלסטיני שהכניס אותם לביתו, חולצו לאחר מכן על ידי כוחות משטרה ממרחב חברון ויס''מ ש''י בסיוע כוח צבא שנכנסו אל הכפר והגיעו למקום. 



צילום וידאו: נאייף דענא, "בצלם"


בסרטון שצולם על צלם של ארגון "בצלם", נראים החיילים והשוטרים מגיעים לביתו של הפלסטיני שהציל את הצעירים ומעבירים אותם לרכבים, תוך שהם מאבטחים את המקום ומרחיקים את התושבים מחשש לפגיעה בהם. 



שני תלמידי ישבה נפצעו קל-בינוני באירוע לאחר נתקלו בידויי אבנים. 



פאיז אבו חמדיה, הפלסטיני שהציל את הצעירים, סיפר כי ראה אותם נמצלטים מפני צעירים פלסטינים. "הכנסתי אותם לביתי והגנתי עליהם". הוא הוסיף כי חמשת הצעירים סיפרו כי נכנסו לאזור ברכבם והצעירים יידו אבנים לעברם והעלו באש את רכבם, מה שהביא לפציעת שניים מהם.



"התקשרתי למשטרת ישראל באמצעות הטלפון של אחד מהם והם הגיעו יחד עם כוח צבאי והוציאו אותם מהאזור", סיכם את האירוע.



תגובת משטרת ישראל: "בנוגע לאירוע נשוא הפניה התקבלו מספר פניות במקביל במוקדי משטרה שונים. באופן מיידי ובמקביל בוצע תיאום וסנכרון בין המוקדים והחל תיאום כנדרש מול צה״ל והגורמים הרלוונטים, לרבות מגוון פעולות לאיתור הבית והיערכות לכניסה לאיזור לצורך חילוץ התיירים. לאורך הליך הטיפול כולו נשאר השוטר במוקד בקשר טלפוני עם אחד הפונים. הודות למאמץ המשולב חולצו התיירים בשלום על ידי כוחות משטרה וצה״ל. יחד עם זאת, כנהוג, האירוע מתוחקר וככל שיידרש יופקו ממנו לקחים".