במשטרה עונים הערב (שבת) לביקורת שעלתה בעקבות האירוע ובו חמישה תלמידי ישיבה מארה"ב נקלעו לג'בל ג'והר שבחברון, נרגמו באבנים וניצלו מלינץ' ע"י פלסטיני תושב המקום שהחביא אותם בביתו.



"מתחקור האירוע עולה כי האירוע טופל באופן מקצועי ומיידי, תוך תיאום וסנכרון בין מוקדי המשטרה ומול כוחות צה״ל", נמסר מהמשטרה, בעקבות פרסומן של הקלטות בכלי התקשורת ובהן נשמע הפלסטיני פאיז אבו-חמדיה מתקשר למשטרה כמה פעמים ונתקל בחוסר אמון ובשל העובדה שהתיירים המתינו בביתו של הפלסטיני כחצי שעה עד להגעת כוחות ההצלה של יו"ש ורק לאחר מכן כוחות המשטרה וצה"ל.



"מדובר באירוע מורכב, בין היתר בשל מיקומו בשטח A, המצוי באחריות צה״ל והתיאום הרב שנדרש על מנת להיכנס לשטח", אמרו במשטרה. 



"בניגוד לנטען בפניה, שיחות המוקד ובהן השיחה שהושמעה בכלי התקשורת נותקו מסיבה שאינה ידועה ובוודאי לא באופן יזום על ידי המוקדנים ויתרה מכך, בעת קיומה של השיחה שהושמעה ושיחות נוספות בעניין היה הטיפול באירוע כבר בעיצומו על ידי משטרת מחוז ש״י ולא היה בהן או בניתוקן, כדי להשפיע על הטיפול בו", הוסיפו בתגובתם לביקורת. 
"בסיכומו של דבר חולצו התיירים בשלום על ידי כוחות המשטרה והצבא שהוזעקו למקום, הודות למאמץ המשולב, לתיאום בין המוקדים ולהיערכות המיידית והראויה של כל המעורבים", סיכמו במשטרה.

גורם במנהל האזרחי מסר למעריב כי "המנהל האזרחי קיבל את המיקום בתיאום עם המנגנונים הפלסטיניים והחביר את כוחות הביטחון".