שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו באחרונה פעיל "ג'יהאד עולמי" מעזה, אשר היה מעורב בפיגועים נגד כוחות צה"ל ב"צוק איתן" ובפעולות טרור נוספות, כך הותר היום (ראשון) לפרסום.



הפעיל, איהאב סעיד עבד אלרחמן אבו נח'ל, בן 27, תושב עזה, נעצר בסוף יולי בעת שביקש לצאת לעבוד בקטאר כמורה במסגרת מיזם להעסקתם של מורים עזתיים.



אבו נח'ל נמנה על פלג אסלאמיסטי, המזוהה עם דאע"ש ומכונה: 'יחוד האל'. פלג זה שייך לארגון "ועדות ההתנגדות העממית'' ("אלוויאת א-נאצר צלאח א דין') ברצועת עזה.



נגד אבו נח'ל הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כולל את הסעיפים הבאים: מגע עם סוכן חוץ, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק (החזקה, נשיאה והובלה), קשירת קשר לפשע (רצח) וניסיון לרצח.



לא הצליח לבצע פיגוע התאבדות באילת



בחקירתו בשב"כ סיפר אבו נח'ל כי החל את דרכו בשורות הטרור בזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, במסגרתם השתתף בהכשרות שכללו אימונים שונים באמצעי לחימה, אימוני הסוואה, הכשרת תצפיות והשתתפות בחפירת מנהרה.



בהמשך דרכו עבר לארגון 'ועדות ההתנגדות העממית'. במהלך 2010 נבחר על ידי ראשי הארגון לבצע פיגוע התאבדות נגד יעדים ישראלים על גבול מצרים-ישראל ועבר לשם כך הכשרה ואימון ייעודי.



באותה שנה יצא מרצועת עזה לסיני דרך מנהרה לקראת התקפה על אוטובוס סמוך לאילת. בסופו של דבר תכנית זה לא צלחה מסיבות שונות.



ב-2014 התגייס אבו נח'ל לפלג המכונה 'יחוד האל' ('לואא' אלתוחיד') - פלג סלפי קיצוני של 'ועדות ההתנגדות העממית' והמשיך בפעילותו נגד ישראל.



עוד סיפר אבו נח'ל כי במהלך מבצע "צוק איתן", למרות שנמנה על הגורמים הסלפיים, צורף על ידי חמאס לפעילות נגד ישראל יחד עם הכוחות מיוחדים שלה (כוחות הנח'בה) בצפון הרצועה. לדבריו, בפעילות המשותפת עם אנשי הנחבה, הם הטמינו ופוצצו מטענים כנגד כוחות צה"ל אשר פעלו בגזרה.



לצורך זה, הם השתמשו בביתו של רופא-כירורג, איש אמון של החמאס.



מגע עם סוכן חוץ, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק (החזקה, נשיאה והובלה), קשירת קשר לפשע (רצח), ניסיון לרצח.