פחות משבוע לפני שינחתו באילת רבבות תיירים מהארץ ומחו"ל החל הבוקר (שני) בעיר תרגיל של יחידת לוט"ר (לוחמה בטרור), ובמסגרתו יתורגלו תרחישים של אירועי טרור. התרגיל יתקיים באזור בית הספר "גולדווטר" בעיר. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון במרחב העיר אילת". 

יחידת הלוט"ר הוקמה כיחידת התערבות ביוזמת אלוף פיקוד הדרום דאז, מתן וילנאי, במטרה להתמודד עם פיגועי מיקוח במרחב העיר אילת והערבה‏.



בתוך כך לוחמי הנפה הסדירה של פיקוד העורף צפויים לסיים ביום שלישי בחצות שבוע מסכם של הכשרה כחלק מתפקידם, גדוד סדיר לכל דבר ולוחמי חילוץ והצלה של פיקוד העורף. במוצ"ש בחצות, רגע לפני שהם מסיימים מסלול, הוקפצו הלוחמים לתרגיל פתע שכלל פשיטה על "כפר עוין באיו"ש" במרכז ללחימה אורבנית בהשתתפות 300 לוחמים ולוחמות בהכשרה. התרגיל כלל את כל כשירויות החי"ר שרכשו במהלך המסלול.



מיד עם סיומו של תרחיש הייחוס של מעצרי המבוקשים הוקפצו הלוחמים לתרגול נוסף, הפעם של כשירות חילוץ והצלה, באתר ההרס בבה"ח העורף בזיקים. התרגיל שמדמה ירי טילים מאסיבי מביא את הלוחמים לביצוע חילוץ לכודים, הרוגים ופצועים ובתוך התרגיל הוחלט להקפיצם לתרחיש נוסף של אזור מוכה רעידת אדמה כדי לבדוק את המוכנות במעבר מאירועי חירום שונים. התרגיל בין שלוש היממות יסתיים ביום שלישי בחצות ומיד אחריו יענדו המפקדים את סיכות הלוחם בטקס סיום ההכשרה שלהם.



"מדובר בתרגיל מאוד משמעותי שבו מקבלים פקודה ונשלחים לאתרים בכל הארץ, ואת זה עושים לאחר נוהל קרב סדור של ביצוע מעצרים", הסביר מג"ד בה"ח הנפה הסדירה, סא"ל שלומי בר-חן, "הם עוברים מסלול הליכה של כמה ק"מ, פשיטה במקביל על 14 נקודות של כלל ארבע הפלוגות, ביצוע מעצרים בשטח הבנוי כולל איום של אויב וזאת כחלק מהעיסוק שלהם באיו"ש. וכמובן החלק המאוד חשוב של התרגיל זה נושא שינוי המשימה".