סרן אור בן יהודה, מפקדת פלוגה בקרקל והקשר שלה, סמ"ר (מיל') יורי זויב יקבלו ציון לשבח על פועלם במסגרת ניסיון החדירה לשטח מדינת ישראל מגבולה המערבי. בהחלטה על הענקת הצל"ש נכתב כי השניים "מנעו את חדירתם של עשרות מחבלים לשטח הארץ" ו"לחמו תוך גילוי יוזמה, נחישות, דבקות במשימה וחתירה לניצחון במסגרת האירוע ועל כן יוענק להם ציון לשבח".

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט על הענקת הציון לשבח על-ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, לסרן אור בן יהודה והענקת ציון לשבח על-ידי מפקד החטיבה המרחבית "שגיא", אלוף-משנה יהודה הכהן, לסמל ראשון (מיל') יורי זויב.

באוקטובר 2014, אמרו בצה"ל על האירוע שבו נפצעה בן יהודה כי מדובר באירוע הברחת סמים אלים מאוד, הברחה שמגיעה עד ציר פילדלפי. מהתחקיר עולה כי אש חזקה נפתחה משלושה מוקדים שונים, אם כי בשום שלב של האירוע לא חצו מחבלים את הזירה לעבר שטח ישראל.
 
בנקודה אחת נמצא סולם על הגדר, ומאחד המוקדים נורתה אש מרכב שמגיע בסמוך לגדר וממנו, בנוסף בוצע ירי משני מקומות סמוכים ששימשו למעשה כסוג של רתק כדי לאפשר את ההברחה.
 
על פי התחקיר, עם תחילת התקרית הקצינה נפגעת והשיבה אש וכנראה זיהתה פגיעה במחבלים. היא עצמה נפגעה ברגע שהיא החליפה מחסנית. הוכח הראשוני הגיע לשטח וניהל את ההיתקלות מול הצד השני. מג״ד הקרקל, שהיה לא רחוק, הגיע לאזור וזיהה את המ"פ פצועה ואת הקשר שלה פצוע, ואז החל אירוע ירי בתגובה.
 
בצה״ל ניהלו את האירוע משלב זה עם כוחות חי״ר שהוזרמו למקום ושפגעו בחלק מהמחבלים. ההערכות בשטח הן שנהרגו בין 3-6 מחבלים. כוחות מצרים הגיעו לשטח בצד השני של הגבול ומצאו שם קלצנ'יקוב ועוד אמצעי לחימה.
 
על פי הממצאים, האירוע עצמו התנהל באופן זהיר, ובעזרת תיאום מלא עם המצרים באזור, האירוע תופעל בכמה רמות והוא מוגדר כאמור כהברחה אלימה. עם זאת, מדגישים בצבא כי מי שפותח באש לעבר צה"ל נחשב מחבל ולא מבריח.
 
לאחר מכן ביקר מפקד פיקוד הדרום, האלוף שלמה (סמי) תורג'מן את בן יהודה בבית החולים ושיבח אותה על תפקודה המקצועי וקור הרוח שהפגינה במהלך האירוע ועל תוצאותיו. אור הודתה למפקד הפיקוד ואמרה שהיא מחכה להחלים ולשוב בהקדם לגדוד ולחייליה.