אלון דוידי, ראש עיריית שדרות התייחס הערב (שבת) לירי הטיל אתמול לעירו: "אני מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון להגיב ביתר תקיפות כנגד ארגוני הטרור, ובראשם החמאס".



"יש כאן דפוס פעולה, אשר נועד לפגוע בתושבים בעיקר בזמנים רגישים כמו החגים. כך היה בפורים ובפסח וכך קורה עתה, בחגי תשרי. לא צריך לחכות שמשהו יפגע על מנת לשנות את המשוואה ואת חוקי המשחק. צריך לגבות מהחמאס, אשר אחראי על הנעשה ברצועה, מחיר כבד, על מנת שיחשבו 200 פעמים לפני שהם יורים עלינו קסאם", הדגיש ראש העיר של שדרות.



דוידי הוסיף כי הטרור לא ישבור את תושבי העיר אך הדגיש כי אין להפוך את המצב לשגרה: "התושבים בשדרות חזקים ומתורגלים במצבי חירום, לא ניתן להם לנצח אותנו בשום אופן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שתושבי העיר אינם שפני ניסיונות. חייבים להגיב באופן יותר תדיר ותקיף ולא רק כאשר הם יורים עלינו, כתגובה. אסור לשחק לפי כללי המשחק שלהם״.



דוידי הוסיף עוד כי לתושבי שדרות יש את הזכות לחיות חיים שקטים ובטוחים כמו כל אזרח בישראל: "לא נסכים לעוד ילדים הגדלים לתוך אווירת טרור מאיים, פחד, חרדות ותסכול. אני רוצה להזכיר למי ששכח, יצאנו מכל רצועת עזה. פינינו משם יישובים ועקרנו משם משפחות, הכול למען השלום והביטחון. יש לנו את הזכות המוסרית להגן על עצמנו״.



כזכור, רקטה נורתה אמש ונפלה בשדרות. מן המשטרה נמסר כי ככל הנראה מן הרקטה נפגעו מבנה ואוטובוס שהיה במקום. האזעקה בשדרות ובמועצה אזורית שער הנגב. אישה בשנות ה-40, שהיתה קרוב למקום הנפילה, פונתה לבית החולים ברזילי במצב קל לאחר שחשה כאבים בחזה וצלצולים באוזניים.



שעות ספורות לאחר מכן, אזעקת צבע אדום נשמעה באזור אשקלון. תושבי העיר דיווחו על פיצוץ שנשמע, ולאחר מכן הגיע האישור כי הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.



מדיווח שהגיע בשעה מאוחרת יותר מעזה, נמסר כי חיל האוויר תקף את מבנה ״המינהל האזרחי״ בצפון הרצועה, כשלמקום נגרם נזק אדיר, עם התמוטטות מגדל התקשורת. עוד מנסר כי בתקיפה הצבאית לא היו נפגעים.