השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הציג היום (שני) בכנסת את הצעדים שמשרדו והממשלה מתכוונים לנקוט כדי להחזיר את הביטחון לירושלים.



בפתח דבריו אמר ארדן כי "מי שמשליך בקבוק תבערה צריך לדעת שגורמי הביטחון ישתמשו בכל אמצעי, כולל בירי בנשק חי, כדי לעצור אותו. לא נחכה שמישהו ייהרג. מי שזורק בקבוק תבערה צריך לקחת בחשבון שהוא ייהרג".



כמו כן אמר השר, כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה להעביר את נושא השימוש בנשק חי לצורך מניעת סכנת חיים, כדי ששוטרי ישראל יידעו מה מותר להם וכדי שיהיה ברור כי הם מקבלים גיבוי מהמשרד לביטחון פנים.



בנוסף, המשרד פועל להוציא מחוץ לחוק ייבוא של זיקוקים מעופפים המשמשים לירי בכינון ישיר: "ירי על כוחות הביטחון קיים רק בישראל. זה מחייב אותנו שהייבוא שלהם ייפסק ויוצא מחוץ לחוק".



ארדן הזכיר כי הוכרז על ארגוני המוראביתון והמוראביתאת כהתאחדויות בלתי מותרות ואמר כי הם ממומנים על ידי חמאס.



בממשלה פועלים גם להגברת תחושת הביטחון בבירה. לצורך כך יוקמו שתי תחנות משטרה במזרח ירושלים, יוכנסו כוחות מיוחדים, כמו ימ"מ ויס"מ וברחבי העיר יותקנו מצלמות ואמצעים טכנולוגיים חדשניים.



בנוסף, תוקם בירושלים מפקדה מיוחדת שתאגד את כל הגורמים הפועלים בעיר: המשטרה, העירייה, גורמי ההצלה ואחרים. השר ארדן מסר כי בשבוע האחרון נעצרו 66 חשודים ביידויי אבנים ובקבוקי תבערה, כשרק אמש נעצרו 21, חלק גדול מהם קטינים, ויש כוונה להביאם לדין במהרה.