הותר לפרסום כי השב"כ והימ"מ עצרו לחקירה ארבעה צעירים , בני 16-19, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח ירושלים, נושאי ת"ז ישראליות במעמד תושב, בחשד למעורבות בפיגוע רצח באמצעות יידוי אבנים, בערב ראש השנה האחרון, בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל ונפצעו שתי נשים נוספות.



הארבעה שנעצרו הם מוחמד סלאח מוחמד אבו כף, וליד פראס מוסטפה אטרש, עבד מחמוד עבד רבו דוויאת וקטין נוסף שפרטיו אסורים לפרסום. בחקירתם בשב״כ מסרו הארבעה, כי יצאו לבצע את מעשי הטרור, דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטיבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.

"עבד דויאת, המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל, אמר בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל-פאחם טרם הפיגוע" נמסר מהשב"כ. 
עוד עולה מהחקירה כי לאחר יידוי אבנים לעבר מספר כלי רכב ,פגעו ברכבו של הנרצח, אשר כתוצאה מהפגיעה סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך נפטר כתוצאה מהפגיעה הקטלנית. "לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה מהמקום, בהמשך נפגשו, ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו", מסר גורם בשב"כ.

חקירתם של הארבעה ע"י שירות הביטחון הכללי נמשכת. חומר החקירה בעניינם יועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לשם הגשת כתבי אישום. מהשב"כ מציינים כי "חברי החולייה שיחזרו את המעשה". 


גורם בשב"כ הוסיף כי "פיגוע חמור זה, על תוצאותיו הקשות, משקף את רמת האיום הגבוהה מפעילות הטרור העממי ובדגש על יידוי האבנים בירושלים, וממחיש את הצורך בהחמרת הענישה כלפי מיידי אבנים, לרבות טיפול יסודי בקטינים המעורבים בפיגועים אלה".

ממשפחת לבלוביץ' נמסר בתגובה למעצר: "ראשית אנו כמשפחה רוצים להודות למשטרת ישראל וכוחות הבטחון על נחישות ודבקות במטרה שהביא לתפיסת רוצחי אבינו היקר אלכסנדר לבלוביץ ז"ל אבל המשימה טרם הושלמה. חשוב להחמיר בענישה של מיידי האבנים ולהביא למיצוי הדין עימם כי האבן רוצחת.  אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות מיצוי הדין עם הרוצחים ומפעילם. מדובר פה בפיגוע רצחני על רקע לאומני ואנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל עימם ראש".