התפתחות משמעותית מבחינה מודיעינית בחקירת הפיגוע הרצחני שאירע ביום חמישי האחרון, בו נרצחו בני הזוג הנקין. 

במהלך סוף השבוע ביצעו כוחות הביטחון עשרות מעצרים, במסגרתם חלה ההתקדמות. צו איסור פרסום הוצא על יתר הפרטים. 
בגזרת השומרון עבר סוף שבוע מתוח מאוד על כוחות הביטחון. בערב שבת הורדו לשטח ארבעה גדודי חי"ר של כוחות דובדבן במטרה לחזק את הביטחון בשטח, שכבר כמה שבועות נמצא בהידרדרות מתמדת. גורם צבאי בכיר הודה כי המתיחות בהר הבית והאירועים בירושלים השפיעו באופן ניכר על המציאות בגדה, והשיא היה הפיגוע בו נרצחו איתם ונעמה הנקין לעיני ארבעת ילדיהם. 


"אוירה לא טובה בשטח"
 
עוד הוסיף הגורם הבכיר כי, "תגבור ארבעת הגדודים הוא משמעותי כחלק מהפעילות. אנחנו מכתרים כפרים ומגבילים תנועה. נרכז מאמץ גם בכוח אדם וגם באמצעים". 
תרחיש פיגוע הירי הוא אחד התרחישים הקיצוניים מהם חוששים במערכת הביטחון. ירי מרכב חולף או ממערב באמצעות נשק, אפילו מאולתר, עלול לשבש את מרקם החיים בגדה, דבר שבמערכת הביטחון הצליחו לשמור למרות ההסלמה בהר הבית ובירושלים. 
אולם לאחרונה רואים במערכת ניסיונות משמעותיים של גורמים ברשות להתסיס את האזור ולהוציא פיגועים מהגדה. 
"יש אווירה לא טובה בשטח", אומר הגורם הצבאי. "כל המציאות בירושלים וסביב הר הבית משפיעה. מרגישים את זה כל התקופה האחרונה ועדיין לא ניתן להגדיר את המצב כאינתיפאדה".
גם שר הביטחון, ראש השב"כ והרמטכ"ל הגיעו במהלך סוף השבוע אל זירת הפיגוע וקיימו הערכת מצב בשטח עם המפקדים בחטיבה המרחבית שומרון. השלושה קיבלו סקירות מראש אמ"ץ אלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ליאור כרמלי, ראש המנהל האזרחי תא"ל דוד מנחם, מפקד חטיבת שומרון אל"מ שי קלפר וגורמים נוספים.
"אנחנו בשטח כעת עם הרבה כוחות שפועלים - צה"ל ושב"כ - כדי לשים את היד על הרוצחים", אמר שר הביטחון יעלון. "במוקדם אני מקווה ולא במאוחר אנחנו נשים את היד עליהם, כפי שגם עשינו במקרים הקודמים. אין ספק שזה אירוע חמור ביותר, כך אנחנו מתייחסים אליו והפעולות בשטח נועדו גם למנוע את הפיגוע הבא". 
גם שר הביטחון הודה כי מדובר בהידרדרות במצב הבטחוני, רק שהפעם הפנה אצבע מאשימה למי שעד היום נחשב למרסן הטרור בגדה, אבו מאזן. "אנחנו נמצאים פה כעת בתקופה של התפרצות, שלצערי מלווה בהסתה של הרשות הפלסטינית ובעיקר של ראש הרשות. כל זה כמובן מביא לרציחות ולשפיכות דמים. לכן אנחנו פועלים גם נגד האחראים להסתה ואני מקווה שנצליח לייצב את המצב הביטחוני מוקדם". 
מטרת עיבוי הכוחות בשטח ותגבורם בעוד ארבעה גדודים נועד לתת מענה גם לפיגועי הטרור מהסוג הזה, וגם לאירועי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה שעדיין מתרחשים. גורם ביטחוני מאשר כי עיבוי הכוחות ימשך עד אשר תבוא הרגיעה.